Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
De gånger jag har varit där har det alltid varit nåt gäng som kommit med bussen, och ofta några ensamvandrare. Det går alltid att haka på. Folk är oftast väldigt sociala på fjällvandring.
Ett tips är att gå på middagen kvällen innan. Är du själv så blir du placerad vid ett bord tillsammans med andra. Berätta att du tänker bestiga Keb dagen efter så är det säkert någon som hänger på.
Alternativt gå östra leden med guide så är problemet löst.
Tänk på att alla dagar inte är lämpliga för bestigning. Allokera två dagar och gå upp den dan det är bäst väder.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att hänga på...
Hur tidigt på säsongen talar vi om ? har själv inte varit där men om det är väldigt tidigt så lär väll stegjärn och eller snöskor och alpinyxa behövas eller? vilket inte gör mig något dock.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att hänga på...
Hur tidigt på säsongen talar vi om ? har själv inte varit där men om det är väldigt tidigt så lär väll stegjärn och eller snöskor och alpinyxa behövas eller? vilket inte gör mig något dock.
Det är faktiskt tvärtom, ju senare på sommaren desto större behov av stegjärn är man då snön smälter bort och det är blåis på toppen.
Men ju tidigare ni går desto mer snö kommer det finnas och det är inte alltid så skönt att vandra i.