Ryggsäck, Ultimate Voyager m.m.

Anonym från gamla forumet

Gäst
Är det någon som har erfarenhet av ryggsäcken Ultimate Voyager
Hur bra är den att springa med? (5-9 kg packning.)
Tacksam för synpunkter.
Gärna synpunkter på andra ryggsäckar (Karrimor KIM 30 )m.m.
(Löp- och cykelvänlighet osv...)
/Rolf/
 

Anders Å

Gäst
Hmmm...

...menar du den nya Voyager på 45 liter? Dom hade en annan variant förut på 35 liter som lovordades väldigt mycket. Inför 1999 ändrade dom designen totalt och alla här i Sverige verkar samstämmiga - den nya är skit. Jag har försökt få tag på den gamla varianten och varit i kontakt med många återförsäljare och alla är mycket förgrymmade. Någon menade att Ultimate tagit 3 steg tillbaka i utvecklingen genom att göra om Voyager.
Jag har ingen erfarenhet av Ultimates produkter så jag kan egentligen inte svara på din fråga, men jag vet att grejerna används i t ex Marathon des Sables så dom håller hög kvalité.
Däremot är jag stolt ägare till en KIMM sac 2, en ny variant på den gamla hederliga kimmen med en del förbättringar. Jag köpte den via postorder från ett företag i England (du kan få internetadressen om du vill) och jag är mycket nöjd med den. Jag tror att även Litepac har den till salu här i Sverige.

Hoppas det hjälpe dig lite.

Mvh Anders
 

Rolf

Gäst
Untitled

Hej, tack för ditt svar om Voyager-säcken, m.m.
Om du kan ge mig den engelska e-post adressen till stället
där du köpte KIM sac2, så är jag tacksam.


(min e-postadress är: rolf777@hotmail.com


hälsningar: Rolf
 
Untitled

Tjena.


Kolla in Haglöfs ny L.I.M. 35.
Den väger 845 g
Har själv köpt en precist och är helnöjd.
Den finns på deras hemsida, haglofs.se under nyheter.
Bilderna är lite dåliga men den är beskriven i texten.


Den har precist kommit ut på marknaden så den finns kanske inte överallt än.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.