Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

provar igen om klättring

Lade det här inlägget i klätterforumet, men någon tyckte jag borde prova här istället. Själv trodde jag samma personer läste båda forumen :)

Hejsan!

Spinner vidare på tråden om fransk klättring, men utökar problemet något. Eftersom jag själv kommer va där i juli så antar jag att värmen kommer ta musten ur en, och visst skulle det hjälpa om det fanns möjlighet att svalka sig lite emellanåt. Har tittat på tipsen om de franska sidorna i det förra inlägget om klättring i frankrike, men vet inte alls vilka ställen som verkar ligaa intill vattnet. Tittade på Cassis, men stämmer det att det råder klätterförbud där under denna period?

Svalkade tips på områden med välbultade lääängre leder eftersöker i första hand!

Go sommar på allihop!

P.s. Vad är standard avstånd mellan standplatser på sådana leder?

Det här är nog inte ett svar på din fråga, men om du vill klättra i behaglig temperatur mitt i sommaren rekommenderar jag Céüsè. Där finner du alltid sval klippa någonstans och man kan t.o.m. behöva en dunjacka på morgonkvisten när man står och säkrar. Där finns det också flerreporsleder.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips