• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Prova vingarna i höst?

Hej!
Jag heter Karl och ska ut å resa i höst/vinter, främst till de varmare breddgraderna. Vart och när och hur länge beror till stor del på sällskapet och vad man ska hitta på. Jag är sysslar med kajak, klättring, vandring och en del vattensport. Är även tänd på att prova fallskärm. Jag skulle gärna åka till något ställe med sjysst regnskog. Det finns kanske en del utrymme för sol å bad beroende på vart man åker. Vill ha med någon/några som är taggade på att hitta på nya saker och inte sitta å slöa på ett sunkigt hotell.

Tid: mellan oktober-februari, obestämd tid (beror på sällskap, jobb och pengar)
Möjliga resmål: Nya Zeeland, Thailand, Australien, Indien. Har även intresse för Sibiriska låglandet, Mongoliet och Nepal.

Väl mött!
//Karl
 
Resesällskap/ replagskamrat

Tjenare!
Har själv planerat att sticka iväg till obestämd ort på obestämd tid. Har tänkt att vara borta så länge jag har lust och så länge stålarna räcker. Kommer förmodligen jobba så mycket som möjligt och sen sticka vid oktober/november. Vore kul att åka med någon/några som reser av samma anledning: Nämligen för att uppleva så mycket äventyr som möjligt. Men för den delen så behöver det inte betyda att man behöver vara som plåster på varandra. Skulle vilja resa lite öppet med trevligt sällskap, men ändå ha möjlighet att göra andra saker om jag har lust. Det där med fallskärm låter förbannat kul! Vore kul att klättra så mycket som möjligt. Visserligen inte för jämnan, men så fort man har lust och tillfälle ges. Har även en spikad plan på att dyka med vithajar utanför Australien.
Destinationerna är ännu oplanerade, så jag är helt öppen för förslag och impulser.

Det du skrev lät jävligt intressant. Lust att styra ihop nåt?

// Clarence
[Ändrat av frilufsaren 2003-05-05 kl 10:03]
 
Intressanta planer!

Hejsan!

jag har diskuterat liknande resor fram och tillbaka hela våren med lite olika kompisar, men det slutar alltför ofta med att de säger "ska nog inte med ändå, måste jobba..." eller "var du seriös med de där planerna?" osv.

Jag har åtminstone ambitionen att åka iväg och se världen i höst! Har inga planer på med vem jag ska resa, men vet att jag vill vara ganska aktiv och se mig omkring. Tycker det lät riktigt intressant det som är skrivet i den här tråden hittills. Kul att upptäcka att någon delar ens intressen! Är öppen för förslag vad det gäller resmål och aktiviteter, men jag måste säga att asien/australien/nya zeeland lockar en hel del!!

Vi kan väl höras framöver!

Sara
 
Hej!
Är inne på att resa till Nya Zealand till vintern, så är det dit resan bär vore det kul med ett ressällskap.
Vill prova på det mesta, paragliding, forsränning och gärna lite fallskärmshoppning för att nämna några.
Har precis börjat klättra, men ska klätta under hela sommaren/hösten så även det vore intressant.
Är öppen för förslag på det mesta.

Mvh
Linus
 
Sjyrre!

Tack för att du svarade.
Okej, vithajar e lätt grymt! Men delfiner e mer min grej. Å så har jag en crush på späckhuggare...
Hoppas att vi kan hålla kontakt under sommaren. Kan kolla med varandra hur det går med jobb å sånt i sommar å snacka ihop oss. Du får gärna skriva om dig själv. Har du varit ute nån gång innan? Utbildning? Sporter? Intressen?

Ta hand om dig
Äventyret väntar
//Karl
 
Kul!

att du svarade, sara!
jag känner igen det där med polare som drar sig ur när det kommer till kritan. Nu tänker jag dock sticka ut, vare sig det blir som ensam eller flera. jag uppskattar om man inte blir som plåster på varandra utan kan hitta på saker på egen hand utan sura miner. (vilket är svårt om man reser med nära vänner eller pojk/flickvänner) Jag har inte rest på detta sättet förut, och hade gärna vetat mer om dig. Skriv ett mail om dig själv. Utbildning, intressen, planer och mål...
Hoppas att vi kan hålla kontakten.

Ta hand om dig
Äventyret väntar
//Karl
 
Hej på dej linus!

Skriv ett mail till mig om dig själv. Skriv om dina planer, intressen, utbildning, eller vad du vill... hoppas att du följer med i vinter!

ta hand om dig
Äventyret väntar
//Karl
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.