Premiärflugor

Så här på våren när isarna går och flugfiske prylarna åker fram och man som vanligt inte har bundit hälften av alla flugor som man skulle binda under vintern så slår mig en sak.
Vilka flugor ligger oss närmast om hjärtat vid premiär fisket? Har ni någon favorit som år efter år får förtroendet vid premiären?

Själv så brukar jag ge det guldribbadeharörat med guldskalle chansen vid premiär fisket i regnbågssjön.

Förmodligen så har ni andra favoriter till premiären.

den här känner vi igen.. Näää, jag tänker inte säga vilka mina favoriter är i år igen!! Men jag tänker berätta att jag i vinter bundit upp ett gäng OTROLIGT fula husmaskar som jag hoppas kommer att ge mig lycka och framgång i mina nya hemmavatten.. :) Nu jävlar ligger fisken illa i det!!hehehe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
förtyngd haröra o långhårig montana med sjunklina har gått bra på regnbågen i GBG trakten nu för mej

Fimpen

Fungerar alltid för mig! Nåja.. ibland i alla fall. Vad är då fimpen! Jo det är en marabou streamer helt i vitt med eventuellt ett rött graghackel. Brukar förtynga den med några varv koppartråd vid huvudet så att man kan få den att simma så där ryckigt och förförande.

Skitfiske /Mats http://www.fiskedagbok.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips