Plastsäck som regnskydd

Brukar köra ner en plast-sopsäck i ryggsäcken och packa i för att få ett effektivt skydd mot väta. Dumt nog är den vanligaste färgen på sopsäckar svart så man hittar inget där nere i säcken.

Såg för några år sen sopsäckar i neon-grönt. Skulle funka mycket bättre! Någon som vet var sådana går att inköpa? (eller annan ljusare färg för den delen)?
 
Gråa brukar finnas, de är lite bättre, de brukar dock kosta lite mer (men som regnskydd gör det ju inget). Har för mig att de jag har hemma är av märket Vileda (det är alltså "märkessäckar" om man säger så:).
 
Det brukar väl i alla fall finnas såna där lite tjockare plastsäckar (för avfall av olika slag?) i grönt och andra färger?

/micke
 
Flygsäckar

Jag använder flygets säckar för specialbagage. "Genomskinliga", mycket tåliga och gratis. På minuskontot är SAS-logan, vikten och att det är väl stora. Jag kortar dem ibland för att minska plastmängden.

/Tommy
 
Clas Olsson's blå sopsäckar är bra

Om du har en Clas Olsson butik i närheten, så har han sopsäckar som är svart på ena sida och ljusblå på andra. Dessa är också av tjockare och starkare kvalitet än vanliga svarta.
 
Jag kan rekommendera de gula sopsäckar som inom sjukvården används till skärande och stickande smittskyddsavfall. De är dessutom lite tjockare än vanliga sopsäckar.

Dave
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.