Perkulator över eld

Jag såg ett klipp där man kokade kaffe med en perkulator över öppen eld. Jag kan inte hitta någon sån produkt. Är det någon som vet var man kan få tag i en sån?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en sånn här emaljkanna:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    60.4 KB · Visningar: 1,971
Den där från scoutshoppen såg fin ut. Lagom för två pers. Men det är fortfarande inte den jag såg i videoklippet. Jag har ritat en liten skiss för att åskådliggöra.
6044dd654f4a371584653a608d472f5a.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Härfinns rätt mycke o välja på.Det är mest Mocka bryggare som funkar på samma sätt som en Perkulator.Har själv två stycken elektriska hemma men kör med mocka bryggare från Ikea som är prisvänlig.
Annars finns ju här några modeller o välja på http://www.aliexpress.com/af/coffee...SB_20151222122508&catId=0&isViewCP=y.Märkligt att dom kallas för percolator i utlandet och här i sverige mocka bryggare.
Jag beställde den här produkten o testa ,lite nyfiken om man kokar kok kaffe i den o låter sumpen läggar sig lite innan men pressar ner silen.http://www.aliexpress.com/item/2016...201644_2_79_78_77_82_80_62,searchweb201560_4I .Kanske blir lika gott som mormors kaffe vid åkern när man samlade hö för kossor.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips