Parkering rundt Västervik?

Lurer på en 10-12 dagers paddletur med utgangspunkt i området rundt Västervik.
Noen som vet hvor det finnes brukbar parkering med mulighet for utsett i området? 10-20km radius er godt nok.
 
Vi kan nog få plats med en bil på vitudden, fast det är ju klart att vi kan ju inte husera hur många som hällst, men dock en och annan.

Hör av dig till firman om när.

/Kåre
 
Det borde också finnas goda möjligheter att parkera på båtuppläggningsplatsen Notholmen/Tändstickan. Där går det bra att lägga i kajak från brygga såväl som iläggsrampen. Dock blir det 20-30 minuters paddling innan man är ute på Gudingen.
 
Det borde också finnas goda möjligheter att parkera på båtuppläggningsplatsen Notholmen/Tändstickan. Där går det bra att lägga i kajak från brygga såväl som iläggsrampen. Dock blir det 20-30 minuters paddling innan man är ute på Gudingen.

Dock är det vår granne som brukar patrullera detta område eftersom han råder även över bryggorna vid notviken och inte alla våra kunder/vänner som klampat in på hans revir har blivit väl bemötta. Så jag vill utfärda en liten diskret varning.
 
Även jag har träffat den grannen och ja, det är bara att hålla med. Dock går det också att lasta av vid Gränsö kanal på höger sida (den första lilla avfartsvägen i grus) efter bron och därefter åka för att ställa bilen på den "nya" parkeringen innan bron, även den på höger sida. Något som vi själva med fördel brukar göra när jag paddlar norrut från Västervik och ska vara borta över natten!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.