Ny eller begagnat?
- Trådstartare bjonil
- Start datum
Vet du med dig att du kommer att dammsuga begagnatmarknaden efter olika objektiv ska du välja D70, kommer du att nöja dig med det medföjande objektivet så köp D40x.
Kan bara instämma i de kloka orden!
Nja, min d40 sväljer gluggar som inte går på tex d70 (D40/d40x är speciellt byggda), vad jag kunnat få fram är det den enda D-slr som sväljer de gluggarna som bara är AI-filade så det beror på vilka delar av begatmarknaden som man tänkt damsuga, tex är min skarpaste glugg (den skarpaste nikkor-glugg som någonsin gjorts enlig många) inte användbar på annat än dessa två mini-hus.
.
Nu tror jag väl att du har fått det här om bakfoten. Är väl snarare tvärt om. I och med att D40 inte har någon autofokusmotor måste detta vara inbyggt i objektivet för att få en fungerande autofokus.
På D70 kan du sätta alla objektiv. Både de med autofokusmotor och de utan och ändå få en fungerande AF.
Nja, min d40 sväljer gluggar som inte går på tex d70 (D40/d40x är speciellt byggda), vad jag kunnat få fram är det den enda D-slr som sväljer de gluggarna som bara är AI-filade så det beror på vilka delar av begatmarknaden som man tänkt damsuga, tex är min skarpaste glugg (den skarpaste nikkor-glugg som någonsin gjorts enlig många) inte användbar på annat än dessa två mini-hus.
.