Nomados epic julerbjudande blev olustigt förvirrande, ng annan erfarenhet?

Hej!

Följande fanns att läsa på nomados hemsida i början på dec:

Epic 18X
Turkajaken som funkar för både träning och paddling runt Australien. 18X och 18X Sport har varit en bristvara i år. Nu på lager igen och dessutom med nya styrningen Track Master Plus. Köp den före jul så kommer den med skräddarsytt fodral från Epic och sittbrunnskapell från kapellmästarna SEALS. DVD´n ”The Forward Stroke” med och av Oscar Chalupsky och Greg Barton kommer också med.


Detta erbjudande nappade jag på, jag betalde och fick den levererad för knappt 3 veckor sedan till en adress som jag kom till först igår, det visade sig att på kajaken sitter den gamla typen av roder, jag kontakta då nomado, för honom kommer detta inte som en nyhet som han verkar förvånad över utan han svarar att han kan fixa det, och att det inte funnits tillgängligt,
kanske något man borde informerat om från start tänker jag inte något som kunden ska behöva upplysa om 3 veckor! efter köp. :(

På kajaken står även eki 2006, vad betyder det? är det produktionsmodellen eller?

Skulle va intressant att få reflektioner från någon annan som gjort samma köp.

Mikael
 
Jag tror att EKI 2006 innebär tillverkningsåret. Min Legacy är märkt med 2007 utvändigt vilket stämmer med tillverkningsdatumet på den invändiga etiketten. Även din kajak borde ha en invändig etikett med tillverkningsdatum etc.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.