Mobil med inbyggd kompass?

Mig veterligen finns inte detta och varför inte?
En liten extra, enkel detalj som förbisetts av tillverkarna?

Jag tänkte mig alltså en digital kompass som finns som extrafunktion - ungefär som miniräknare.
 
Termometer?

Bra fråga. Jag hade nog inte vågat lite på en kompass i mobilen, men i somras upptäckte jag att jag gärna hade haft termometer i den. Finns det någon sådan mobil?
 
Teknikens under!

Ibland måste man nästan stanna till och häpna över den magins tidsålder som vi lever i. Fy tusan vad mycket bra grejer det finns! Och inte behöver man vara miljardär för att kunna äga dem heller!
 
Minnet är direkt uselt och kompassen är ett he**te att kalibrera, men termometern fungerar bra och den är stryktålig. En av få telefoner som är bra ur strålningshänseende oxå.
 
Hade en Nokia 5140 i flera år, och märker att jag faktiskt saknar min trogna vän. Använde väl inte kompassen så där mycket, men den fungerade väl när jag så gjorde. Däremot tror jag inte att GPS-skalet till var någon hit, inte med den displayen som är bland de sämsta på marknaden. Decibelmätaren var faktisk bra också, hade ett missljud hemma som jag reklamerade, och när byggkillen mätte med sin proffsvariant, stämde det helt perfekt. En sak jag också saknar är batteritiden, tror jag laddade den max en gån i veckan, jmf med den jag har idag som laddas varannan dag känns det som.
 
Decibelmätaren var faktisk bra också, hade ett missljud hemma som jag reklamerade, och när byggkillen mätte med sin proffsvariant, stämde det helt perfekt.

Ha - tck för tippset; ska hem och mäta min nya diskmaskin som säkert låter betydligt mer än specat. Sen blir det till att bussa Sverker på Electrolux! :)

En annan kul grej med 5140 är ju den lilla ficklampan, som faktiskt är riktigt användbar! Gäller bara att komma ihåg att man har den när det behövs..

Per
 
Jag har en Nokia 5210 som har termometer, men jag har aldrig tyckt att den varit användbar. Jag menar, hur ofta är man intresserad av att veta hur varmt det är i fickan?

Det är likadant med alla dessa armbandsklockor med termometer som var populära för en del år sen, hur intressant är det att veta hur varmt det är i jackärmen?
 
Inte i jackan...

Jag var intresserad av att veta hur varmt/kallt det var i tältet när jag vaknade. Och mobilen har jag ju ändå med mig.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.