Min jakt efter cykelbyxor från Lidl...

Vi har flyttat från Malmö till "landet" och jag har börjat använda MTB:n till det den är till för (vilket inte är att cykla mellan reklambyråer).

I ett inlägg hittade jag tips om bra cykeltröjor från Lidl (och kanske mindre bra byxor).

Jag tittade på Lidls hemsida och såg att det är veckans kampanjvara.
Varför inte köpa några byxor och prova?

Jag stack till Lidl i Malmö, Löddeköpinge och Lomma samma dag kampanjen startade men det fanns bara XXL och S.

Jag kollade på hemsidan men kundtjänst hade bara öppet mellan 9-13.

Ringde nummerupplysningen för att få numret till Arlöv men det finns inga nummer till butikerna.

F-n, jag åker dit (en omväg för mig).

Och, de hade byxor i L och tröjor i M, precis vad jag behövde. Jag såg dem på långt håll och bara sträckte ut handen när jag passerade korgen för att slita åt mig dem. Ingen skall ta dem från mig.
En man tittade konstigt på mig...

Men, jag hade glömt plånboken och de vägrade lägga undan plaggen.
Så jag tog och gömde dem bakom en pall med rapsolja och stack hem efter plånboken (en körning på en mil).

När jag kommer tillbaka och hämtar mina gömda (rejält gömda) plagg märker jag att två i personalen tittar på mig och har frågan "vad sysslar du med" på tungan.
Men jag ler och sätter fart mot kassan.

Nu har jag provat byxorna på en 25 km cykling, tja de fungerar i alla fall...

Ingenting kan som ett rejält dagsverke starta upp helgen fint.
 
Jag gick naturligtvis, iklädd mina nya Lundhagskängor (rea på naturkompaniet), mitt merinoställ från Dressman (25% rea denna vecka), mina Tuxer stretchbyxor (outletbutik-1, halva reapriset), Craftjacka (200:- på outletbutik-2 istället för 800:) och Nikemössa (40:- på outletbutik-1).

Jag hittade vägen tack vare min Magellan GPS (999:- på Teknikmagasinet) och Haglöfs kartfodral (från outletbutik-2 för 30% rea).

I min Haglöfs Orc25 (499:- på Team Sportia) bar jag, öhh, ingenting förutom betalkortet som jag förvarar i mitt pengabälte från Haglöfs (50% rea på, ähh, strunt samma).

Detta skriver jag på min iBook som jag köpte förra året med lärarrabatten från Apple på 10%...
 
mipert; sa:
Jag gick naturligtvis, iklädd mina nya Lundhagskängor (rea på naturkompaniet), mitt merinoställ från Dressman (25% rea denna vecka), mina Tuxer stretchbyxor (outletbutik-1, halva reapriset), Craftjacka (200:- på outletbutik-2 istället för 800:) och Nikemössa (40:- på outletbutik-1).

Jag hittade vägen tack vare min Magellan GPS (999:- på Teknikmagasinet) och Haglöfs kartfodral (från outletbutik-2 för 30% rea).

I min Haglöfs Orc25 (499:- på Team Sportia) bar jag, öhh, ingenting förutom betalkortet som jag förvarar i mitt pengabälte från Haglöfs (50% rea på, ähh, strunt samma).


Detta skriver jag på min iBook som jag köpte förra året med lärarrabatten från Apple på 10%...

Många är säkert också väldigt intersserade av hur mycket sakerna vägde. ;)
 
Skyldig

Det är bara att krypa till korset och ekänna sin skuld i det hela.
Jag roffade åt mig dubbla uppsättningar byxor/tröja samt en vindjacka på Lidl i Malmö.

Jag tror Lidl hade förhållandevis litet antal till försäljning denna gången.

/Martin

http://www.cykelforum.se
 
Själv gick jag bet på cykelbyxor den här gången. Har dock två par shorts och två par byxor sedan förra året som håller bra. Cykeljackan var riktigt vettig i år med förlängd rygg, öppningsbara ventiler i ärmarna och tejpade sömmar (159 kr).

Köpte däremot jacka och byxor till MC-åkning mest på chans, och efter vad jag har läst på tyska sajter så verkar detta Lidl ställ helt OK (Kostade cirka 1500:-, Cordura i 500D + 1000D på slitställen).
 
Lidl i ett nötskal

Storyn visar verkligen på Lidl i ett nötskal... :)

Sakerna försvinner snabbare än smöret.

Du har verkligen kämpat väl och gjort dig förtjänt av lite fina cykelkläder - hoppas de tjänar dig väl nu!
 
Hur beter man sig på Lidl

Jag var för en stund sedan för första gången på Lidl. Men det blev inget handlat för mig för köerna var för långa och stillastående. När jag trängde mig förbi kön vid kassan så insåg jag varför köerna var långa och stillastående. Dom (Lidl) hade missat att ha någon avlastningsyta efter kassan. Är det så på alla Lidl butiker, och hur har dom då tänkt att kunderna ska göra ?. Där jag var hade ingen av kunderna fattat var varorna skulle vara mellan det att de registretats i kassan och att man betalat.


Köper man ett par cykelbyxor eller en cykelhjälm så begriper jag hur man gör, men med 4-6 kassar mat ?

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.