Marsturer 2011.

Vi fick till 21km helt underbar paddling idag! Spegelblankt å nästan lite sol. (SMHI prognos var felaktig som vanligt 4-8m/s + regn)
Vi sjösatte vid LSS hamnen Långedrag å paddlade både söder över å avslutade med en sväng in i hamninloppet :)

/Janne
 

Bilagor

  • Bild_2876.jpg
    Bild_2876.jpg
    25.9 KB · Visningar: 1,032
Det räcker för rollövningar men eftersom jag inte är intresserad av sådant...

Du är nog en av dom få som kan rolla (vad jag har förstått), men klart uttalat lessnat på det.
Däremot ser ju inte marsdiket så hemskt inbjudande ut. Man känner mer för att mata gräsänder och gå hem och dricka varm choklad med konjak. Men våren är på väg...
 
Nu är det slut med paddelmaskin för den här säsongen..

Jacob och jag paddlade från klubben upp och rundade Långa bryggan i Bjärred, runt 30 km. Skönt ute på havet, helt vindstilla och ett svagt dis, men lite mörkt och kallt på slutet. Tyvärr har isen inte riktigt släppt ända fram till klubben så vi fick börja och sluta med 300 meters lyft. Det och ett aningens för högt tempo kändes i axlarna..

2 månader till M24KC..

/ Ulf
 
Fick en liten hälsning från Anders Svensson som just nu är på ett 8-veckors träningsläger i Florida!
Även han fick till lite paddling i mars! Dock rätt isfritt ;)

/Janne
 

Bilagor

  • Anders Florida.jpg
    Anders Florida.jpg
    46.9 KB · Visningar: 888
Nu börjar isen att försvinna det gick att paddla in Eskils kanal till Escape å det öppnar sig nu även mot Kungsö/Valö!
Vi ska försöka ta oss dit till helgen :)

/Janne
 

Bilagor

  • Bild_2902.jpg
    Bild_2902.jpg
    42.7 KB · Visningar: 794
Fick till lite paddling igår oxå! Det blev ca 20km med ett litet fikastopp på Långholmen!

/Janne
 

Bilagor

  • Bild 2914.jpg
    Bild 2914.jpg
    51.4 KB · Visningar: 702
Hade väntat mig en dag med svag vind och sol, men möttes av 7-8m/s och dimma...
Blev en väldigt kort sväng, höll mig i hemmaviken....kändes för vanskligt att bege sig av själv nån längre sträcka
 

Bilagor

  • CIMG1501.jpg
    CIMG1501.jpg
    36.6 KB · Visningar: 624

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.