Man räddad efter 2 månader i översnöad bil utanför Umeå

Irländska rekordet för att vara utan mat är ju 74 dagar men detta kan mycket väl vara ett svenskt rekord? Rent teoretiskt är det möjligt ifall han lät snön smälta i någon slags behållare innan han drack den, att han åt ren snö är nog inte fallet eftersom han överlevt.

Mannen hade onekligenvarma kläder med sig och låg i sovsäck med kläder på enligt Aftonbladet så det har ju hjälp till. Dock bidrager de rent extrema temperaturer (-30) för att vara Sverige och visar detta sig vara helt sant skulle jag säga att det är stort.

Vissa klassiska frågor kvarstår som alltid att få svar på, exempelvis varför han inte bara gick hem. Sjukdomsfall som Aftonbladet skriver låter troligt, ett psykiskt sådant.
 
Still två månader i kyla. Ingen tillförd energi, och den befintliga energiförrådet borde tömmas tämligen fort under de förhållandena. Alltså borde värmeutvecklignen iom mindre energiförbränning från hans egen kropp minskat gradvis--och med den låga värmeutvecklingen ska han alltså ha värmt upp ett isoleringskikt och hållit stånd i två månader med temperaturer oavbrutet på minussidan, inte sällan ner mot -30, med nästan två veckor mellan -20 - -30, som det var tills häromveckan.

Prisad vare Herren--ett mirakel!
 
Låter för bra för att vara sant. Vad gör en Örebroare ensam i Umeå.

Varför har ingen saknat han på 2 månader?

Ingen mobiltelefon?

Tror allt är en bluff.
 
Det borde väl räcka att sticka in näsan i bilen för att avgöra om han inte lämnat den på två månader? Det borde ju lukta urin där inne som i en avskild vrå på en rockfestival... Och lite innehåll i tarmarna borde han ju haft med sig också...

Och att han skulle ha klarat att sitta helt still utan värme i den bistra kylan som har rått..? Jag är skeptisk...
 
Det låter ju onekligen väldigt märkligt och om det är sant så verkar det närmast vara planerat. Enligt vk har han haft sovsäck och mycket kläder vilket tyder på det. Temperaturmässigt så har det nog varit lugnt; en översnöad bil blir ju nästan som en snögrotta.
Min vilda gissning är dock nån psykiatrisk åkomma, kanske någon form av paranoia, som gjort att han fått för sig att "dra sig undan".
Men det hela är mycket märkligt och jag känner mig också rätt skeptisk.
 
Jo, hejdu...

Men det blir ju lätt så när man inte längre får ifrågasätta, detta är trams sedan 6 veckor minst. Men visst, ska man ljuga så ska man ta i ordentligt så att hälften verkar normalt.
 

avslutad210712

Gäst
Tvivlar starkt på att någon skulle kunna överleva i en bil i två månader mitt i vintern utan mat, kök eller någon annan utrustning förutom kläder och sovsäck. Speciellt med tanke på temperaturen som varit riktigt långt nere under två veckors tid.

Om det är sant så är det inte något annat än en sensation.

Vore skoj att veta hur långt från en "riktig" väg som han har varit och varför han inte försökt gå tillbaka efter skogsvägen.
 
Sitter man och glor inne i en bil i två månader så är man väl både fysiskt och psykiskt handikappad.
Pressen hakar ju på, så snart är det helsidor med text och bilder och en stjärna är född, ha, ha, vilken jäkla stjärna...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.