Lundhags Scandinavia?

En butik här i stan rear ut Lundhags Scandinavia för 1700 kr (listpriset är 2200) och jag funderar på att slå till. Är det någon som har erfarenhet av kängorna och som har några kommentarer? Jag ska inte ha dem till någon avancerad fjällvandring, utan bara när jag är ute med hunden, i skogen och i stan. Är det kanske overkill med ett par såna kängor då? De är väl egentligen gjorda för betydligt tuffare förhållanden?

De är inte så praktiska att gå med i stan, men att gå i skogen är de MYCKET bra till. Mycket användbara om man inte går på leder/stigar. Passar mycket bra om man skall plocka bär/svamp. Går man å andra sidan korta turer (< 1 h) så kan det ju vara bökigt att överhuvudtaget snöra på sig kängor, då är stövlar bättre. Men Lundhags fungerar annars bra hela året om och håller MÅNGA år. Om du köper så köp inte för små, de brukar krympa ca 1/2 storlek med tiden och det är bra med ett part strumpor och ett par tjocka yllesocker (även sommartid fungerar det utmärkt).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sportsulor

Jag håller med ovanstående men har några fler synpunkter. Jag tycker kängorna är mycket smidiga eftersom de har smalare läst än Lundhags vanliga och tycker inte de känns klumpiga. Köp en sportsula (typ sådana som ligger i löparskor), gärna med lite dämpning så får du superkomfort!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips