Lundhags kläder, storlek??

Någon som har koll på storleken på Lundhags kläder framförallt deras fleecetröjor/västar? Vilken storlek bör man välja om man är 185 cm lång med matchvikten 85kg? Enligt Lundhags är XL att föredra men jag tycker det verkar något stort. Någon med erfarenhet?

/Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Instämmer...din längd kan göra att du behöver XL...svårt att säga innan någon som är lika lång som dig skriver något ;)

Längden spelar förvisso en viss roll men plagget som intresserar mig är Lundhags sense vest och där spelar nog inte längden samma avgörande roll som om det vore en jacka t.ex. Jag vill absolut inte springa omkring med ett tält på kroppen :)) Tajt och fint ska det vara.

Funderar också på Lundhags Sense.
är 180cm/70kg.
Tror ni att jag borde välja L för att jag är lång, eller M för att jag är smal?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips