Liten (30 cl) säkerhetsflaska?

Vet någon om det går att få tag på en liten, ungefär 30 cl säkerhetsflaska för brännarsprit?
Trangia verkar bara ha 0,5 l som minsta storlek och det är för stort för att kunna tryckas ner med allt annat man har i benfickan på fältbyxa 90 (för att hålla en del av spriten varm på vintern).
Jag behöver något som ryms men som till skillnad från kronans flaska inte dränker allt annat i fickan i sprit 35 (T-sprit) direkt när man ligger på skjutbanan, kastar sig i skydd eller pysslar med diverse andra krigiska aktiviteter...
 
Köp en fickplunta i metall. Ikea har sådana som rymmer en 20 cl eller så för en hundring typ. Tålig som få, läcker inte ut min whiskey iallafall samt att den passar perfekt ned i benfickan, platt som den är.

Kanske lite tyngre än alu men du lär göra sönder benet före flaskan.
[Ändrat av niben 2003-08-09 kl 15:52]
 
Gå till Ica och leta. kanske finns det någon shampoflaska med skruvkork och rätt form. En 0.5 liters plast-whiskey-flaska från flygresan passar bra i fickan och är tät.

PS. När jag gjorde lumpen hade jag hela brännaren, fylld med sprit i fickan. På så vis blir både sprit och brännare varm. Se till att ha en ny och fin packning bara så håller det tätt.
 
LeadHead; sa:
Vet någon om det går att få tag på en liten, ungefär 30 cl säkerhetsflaska för brännarsprit?

En koll på SIGGs resp. MSRs hemsidor visar att de tillverkar bränsleflaskor i just den storleksklassen du önskar. Gå till en butik du gillar och be dem ta hem ifall de inte har inne.

Ifall du inte får tag på något lämpligt lokalt så finns det på nätet, tex här... http://www.addnature.com/product.as...OPRO&mscssid=HJUTVE8NDPJV8JER66S1VWF48ER34R49

/mats
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.