Läskigt fall (youtube)

jag sitter och drömmer mig bort långt från skrivbordet genom att kolla klätterfilmer på youtube.
3:13 in i den här filmen rycker jag till. Hur vanligt är det med den här typen av fall? Jag är helt grön när det gäller utomhusklättring men det är väl något som brister.
Det ser inte ut som någon skadar sig men det är ett långt pendlande fall. Filmen är på tyska så om dom säger något intressant får ni gärna översätta.

http://www.youtube.com/watch?v=m8KpHgxo7nk&feature=related
 
Det är nog ett sk. celabration jump. Man drar ut en massa rep och låter klättraren falla/hoppa. Givetvis ser man till att det det är överhäng, inget jag skulle rekommendera på sva... Allt är helt medvetet och inget har gått sönder.

/Petri
 
Senast ändrad:
Det är nog ett sk. celabration jump. Man drar ut en massa rep och låter klättraren falla/hoppa. Givetvis ser man till att det det är överhäng, inget jag skulle rekommendera på sva... Allt är helt medvetet och inget har gått sönder.

/Petri


Det förklarar saken då var det helt plötsligt något jag skulle kunna prova själv.




Det där var inte kul att se på
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.