dan osman....som solar....(youtube)

fy fan säger jag bara....och...typ...jag blir alldeles till mig...det är precis samma som att dras till juha åmselemördaren...adrenalinkick...själv kallades jag thrillseeker när jag var yngre...men jag är så lugn så nuförtiden...men visst kickar jag än idag...på att föda barn...utan bedövning...hemma...så har jag fem stycken också...visst kickar jag...på att klättra...jag märker inte....att jag får hjärnskakning...märker inte att jag har gjort illa mig...förrän efteråt...skulle kunna åka fritt fall en hel dag....samma med katapulten...älskar det.../anna
 
dan osman är förresten död...

inte när han solade nån klippa uppför...utan hopp 420 meter neråt i rep om jag förstått det rätt? / anna
 
så in i norden nyfiken...

den klippan han snabbklättrar (har säkert kollat på klippet förr typ hundra gånger...hehe)...lovers leap californien...heter leden så? vad heter området i californien där klippan ligger då?..../ anna
 
Dan Osman, Jerry Moffat, Ron Kauk, John Dunne, Alain Robert aka Spiderman.

Tjenare, Mina favouritklättrare är de som hade/har en sund filosofisk inställning till klättring.
Dan Osman levde snabbt, dog ung och (blev ett vackert lik)?. Enligt anhöriga var han lite av en samurai. Han hade ett asiatiskt påbrå och hans far sägs ha lärt honom att möta sina rädslor istället för att försöka fly dem.

Jerry Moffat: En av storbritanniens (och världens)grymmaste klättrare. Har genom årtionden dominerat och utvecklat den brittiska klättringen. Kungen av Gritstone? Har kommit igen efter skada på skada. Visar prov på erfarenhet och omdöme i sin klättring.

Ron Kauk:
Känd för många goa turer och har medverkat i ett antal klätterfilmer. Börjar närma sig den gyllene medelåldern men 5:13-klättring funkar fortfarande, Nice. Har själv sagt att han slutat soloklättra då han kommit ur tonårens odödlighetstänkande.

John Dunne:
Inte så känd utanför storbrittanien (vad jag vet). Bevisar med sin kroppsbyggnad att har man bara fotteknik så kan man gå hur långt som helst.

Alain Robert:
Säga vad man vill, men han har gett buildering ett ansiktslyft och myndigheter och byggherrar annat att tänka på.

Summering: Rejäla Atleter och inspirerande personer.
 
Petyak; sa:
ninapenda; sa:
fy fan säger jag bara....och...typ...jag blir alldeles till mig...

Anna, are you dyslectic or something? If not, why does your writing look like fly shit?

[Ändrat av Petyak 2007-07-06 kl 23:49]

Peter, är du full eller? Anna dyslektisk?

Anna skriver i sin profil att hon tycker om att skriva som hon gör...så acceptera det eller låt bli och läs...

Mvh Kalle G
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.