Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren...

...som har spridit sig utanför de naturliga områdena. Järv har ju påträffats i skogen runt om i Dalarna bl. a. Jag hörde om det på morgonens lokala nyheter. Det finns ca 70 000 lagliga åtelkameror runt om i landet numera.
 
Jo länstyrelsen skulle nog vara riktigt intresserad av min åtelkamera men dom bilderna kommer jag inte dela ut åt någon för platsen är hemlig!
Åtelkameran är laglig numera så du behöver inte vara rädd för rättsliga påföljder.:)
 
Det har hänt att ägare till viltkameror har blivit anklagade för förberedelse till illegal rovdjursjakt. Sen är information som länsstyrelsen samlat in tillgänglig under offentlighetsprincipen.
 
Det har hänt att ägare till viltkameror har blivit anklagade för förberedelse till illegal rovdjursjakt. Sen är information som länsstyrelsen samlat in tillgänglig under offentlighetsprincipen.

Jag vet det och det var ju innan åtelkamrerna blev lagliga.
Det har suttit uppe många olagliga åtelkameror hos dom som håller på med vildsvinsjakt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.