Lämplig handske med BRA grepp om skaftet?

Nu börjar det bli kallt och mina gamla dykhanskar funkar inte riktigt bra till paddling.

Har ni tips på några med riktigt bra grepp?
Jag har även provat med mina fors-paddlings-handskar. Det är ett par Hiko med 'hårdplast' som grepp i handflatan och på fingrarna. Helt värdelösa -eftersom paddeln bara rullar runt.

Vill inte tejpa mitt skaft, så handskar med typ gummi/Scilicone-grepp är det jag letar efter.

BTW:
Jag vet att både skaft och Scilicone är som gjort för smarta kommentarer, men det får man ta!

Hälsn. Karl
 
Langer och Chotas

Jag tycker Langers tunna handskar är kanonsköna och har bra grepp, när det blir ännu svalare byter jag dem mot ett par tjockare Chotas-handskar som även de ger ett bra grepp.
 
Langer och Pogies..

Kör med ett par tunna Langer höst och vår, och kompletterar med vanliga hemsydda pogies utanpå, när det blir kallare. Hur varmt som helst och fortfarande bra känsla.
Fungerar bra på vanliga paddlar men kan bli knepigare med grönlandspaddel där man behöver kunna flytta greppet.

/ Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.