Lämplig å för 30-årspartaj?!

Hej på er!

En kompis fyller 30 i vår och jag har tänkt ordna en riktigt kul 30-årsfest. Vi har tänkt kidnappa honom och sedan frakta honom till en å och sätta honom i en gummibåt. Han ska ta sig till en angiven plats. Tanken är att vi ska kunna utsätta honom för olika saker under hans färd, så det är bra om ån delvis går längs en väg. Platsen han landar på ska vara ett ställe där vi kan grilla, tälta, ha tiokamp och ha det allmänt trevligt (det är inget hårt festande utan vi vill umgås och ha kul). Paddelturen bör ta runt två timmar.

-En å/vattendrag som man kan ta sig till med bil

-Vattendraget bör ligga i södra Sverige (Blekinge, Halland, Skåne, Småland, Bohuslän, Västergötland eller Östergötland)

-En plats för ”fest”, i anslutning till ån. Gärna en plats där vi kan tälta.

Är det någon som känner till en å och plats som skulle passa för denna aktivitet vore jag väldigt tacksam. Själv är jag inte från södra Sverige, så jag har inte riktigt koll där.

Mvh
Anders
 
Vilket stort geografiskt område du nämner.

Omöjligt att veta vad som skulle kunna passa er bäst. Vilken kommun skall ni kidnappa honom i?

Thure
 
Ja det är ett stort område jag har skrivit. Ju större område desto fler tips kan jag få ;) Kidnappningen kommer ske i Malmö, men de som ska vara med på festen kommer från hela Sverige. Därför vill jag att vi ska vara något mer norrut än Malmö.

A
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.