Kort film: Tarptent StratoSpire 2 i lättare blåst

Hej på er!

Fläktade på en del ute idag så jag tänkte att jag skulle ta och prova sätta upp tältet, mest för skojs skull.
Gjorde även något jag aldrig gjort tidigare; lät kameran filma processen. Efter en hel del velande så la jag i alla fall upp klippet på Youtube. Alltid roar man någon i sin tafatthet :)

Det är bara yttertältet jag hade med mig, eftersom jag hade tänkt brassa på en kopp kaffe när jag väl fått skydd.

Länk till klippet.

Även om det inte blev sådär oerhört bra uppsatt så fortsätter jag imponeras av hur tältet hanterar vind. Alla vinklarna gör helt klart sitt till. Jag satte dessutom upp tältet, för sakens skull, på ett ickeoptimalt sätt. Borde egentligen snurras 45 grader.
 
Jag har ungefär samma erfarenhet av tältet. Supernöjd.

Har ett HB Keron 4 GT och ett HB Akto att jämföra med och de är verkligen varandras motpoler.

Kul film!
 
Kul att se. :). Vad filmar du med?

Tack! Det var bara min iPhone som jag balanserade upp på en sten mot ett träd :)

Tackar för filmen, det är kul att se hur det ser ut i praktiken :)

Tack tack! Ja jag brukar tycka det är underhållande att se när andra krånglar på :)

Jag har ungefär samma erfarenhet av tältet. Supernöjd.

Har ett HB Keron 4 GT och ett HB Akto att jämföra med och de är verkligen varandras motpoler.

Kul film!

Tack! Roligt med någon till som har tältet och trivs med det!

Måste säga att jag verkligen börjat lockats av att skaffa en enklare bivy-lösning och när det inte är insektssäsong bara köra med yttertältet. Det blir verkligen otroligt mycket plats där inne!
 
Rolig film!

Visst är det kul att sätta upp ett tält när det blåser!

Tänker på när jag slogs med mitt lilla kupoltält på Svenska Högarna.
Ut med linor först till förankringspunkterna. (Glöm allt med pinnar i backen! Bara berg.)
Sen peta i mina pinnar i kanalerna medans jag höll i tältet med ena handen.
Det roterade som en propeller.
Rena "Buster Keaton-farsen" innan förankringslinorna lugnade ner tältet.
Bara 9-10 sekundmeter.

Jag tycker du klarade jobbet bra.

mvh thomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.