Konverter för MapSource

Skaffade mig en Garmin etrex vista igår och har redan hittat på allt möjligt med den. Jag är helt klart nöjd. Det ska finnas många finesser att leka med för att göra mig nöjd. Hur som helst.

Jag funderade på det här med kartorna man kan lägga över från Mapsource. Kan man inte göra samma sak bsb, bara att man konverterar dem till *.IMG formatet som mapsource använder sig av.

Jag skulle vilja kunna få över Sjökort för stockholms skärgård till GPSen. Vill helst slippa ha en dator kopplad till den om man ska ut på sjön.

Läste ett tidigare inlägg om Bluechart som verkar ha släppts på CD. Det ända är väl att det är så himla dyrt. För som jag förstår skulle man kunna använda sig av kartorna i Bluechart och skicka över dem till GPSn.

Bluechart igen

Bluechart är precis som du anade att man för över sjökortet till Vistan.
BlueChart Atlantic (Som innehåller våra bitar) är inte släppt ännu.

Mapsource .img filer är Garmin-specifikt och det finns inga kända sätt att konvertera någon form av andra kartor till att passa i Garmins GPS:er Det finns lite utilities för att ändra och skapa egna kartor, men dom är tydligen inte helt enkla att använda.

/Lars-Olof
[Ändrat av lod 2002-01-04 kl 13:38]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips