Kajaking i Gbg

Jag vill lära mig paddla kajak! Ngn som har tips på ngn bra nybörjarkurs/intro dag el liknande i Gbg området?
 
Det finns fler

Kolla med klubbarna också. Jag vet att Näsets Paddlarklubb ger kurser även om de kan vara knepiga att få kontakt med.

(En kollega hade vissa problem ifjol så knepigheten är inte helt tagen ur luften... :))

[Ändrat av haskell 2003-04-20 kl 18:06]
 
Knepigt och knepigt...

haskell; sa:
...Jag vet att Näsets Paddlarklubb ger kurser även om de kan vara knepiga att få kontakt med.

(En kollega hade vissa problem ifjol så knepigheten är inte helt tagen ur luften... :))

Nja, knepigt vet jag inte om jag vill hålla med om, Fredrik. Det är ju bara att gå in på npk.nu, maila långfärds- eller motionsanvsvarig, beroende på vad du vill lära dig, och sedan får du info vad som finns på programmet. Du får kanske inte svar samma dag, men så är det ju när en verksamhet bedrivs på ideell basis på folks egen fritid. Och i den mån hemsidan hinner uppdateras, så finns det info även där. Eller åk upp till klubbhuset eller ta dig besväret och tala med folk i klubben. Under säsong finns där folk i stort sett varje vardagskväll. Vet de inte själva, så kan du alltid fråga vem som kan tänkas veta. Det finns även listor över ansvariga på anslagstavlorna.

Däremot så är tillgången begränsad pga. att kursverksamheten kräver en stor ledarinsats. Och det är folk som ställer upp ideellt på sin fritid. Vi har även sagt att vi inom långfärd måste kunna ta hand om de som redan kommit in i verksamheten, inte bara ideligen rekrytera nya. Därför rekommenderar vi de som inte kommer med att ta kontakt med Escape eller Orustkajak, som också har certifierade intruktörer.

När det gäller långfärdskursen, så förutsätter den att du bassängtränat med oss tidigare. Du bygger sedan på bassängträningen med teori och praktik, allt från kajakkonstruktioner till viktigt säkerhetstänkande vid paddling i grupp. Det är alltså samma moment som tränas hos de kursanordnare som har certifierade instruktörer.

Så kontakta helt enkelt långfärdsansvarige Peter, så får du reda på om det finns platser kvar.

mvh

Anders Karlsson
Näsets PK
[Ändrat av bossen 2003-04-20 kl 21:15]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
smilla Kajaking i Gästrikland/Uppland Paddling allmänt 1
81nahoj Kajakplatsen på Hisingen Gbg? Paddling allmänt 1
Rune E Upphittad kolfiberpaddel i Gbg´s skärgård Paddling allmänt 14
Blade06 18-19/5 Multihelg - Paddlingshelg och Surfskidag i Gbg :-) Paddling allmänt 0
Katja71 Paddelsällkap kring Gbg? Paddling allmänt 2
Elessario Tips på Vilken gbg-klubb ska jag bli medlem i tycker du? Paddling allmänt 4
marie82jonsson Hyra havskajak GBG - tips!?! Paddling allmänt 1
srpp Rävholmsträffen nu till helgen (Gbg Södra 5-7 sep) Paddling allmänt 6
Jonik Tunn våtdräkt/tröja av surftyp i Gbg Paddling allmänt 6
North shore Kajkförenig i GBG? Paddling allmänt 2
srpp Rävholmsträffen nu till helgen (Gbg Södra 31/8-2/9) Paddling allmänt 5
Tordenvik Paddla Gbg-Halmstad Paddling allmänt 10
höjdrädd kajakförvarning i gbg? Paddling allmänt 0
Sofi123 Kajaka STHLM-GBG Paddling allmänt 24
Lason Kajakförvarig i gbg området ? Paddling allmänt 2
JohanPerLinder Missa inte Valöträffen 2-4:e Juli i Gbg området Paddling allmänt 0
pajaflow Kajaka i närheten av Gbg Paddling allmänt 3
Ällen Kanotbutiken i Gbg Paddling allmänt 1
bergjonas lokal i Gbg för kajakbygge Paddling allmänt 1
kajakmicke Kajakförvaring i GBG??? Paddling allmänt 6
ant555 Virke till kajak i Gbg ? Paddling allmänt 2
soljesp Köpa i Danmark? Förvaring i Gbg? Paddling allmänt 2
Hasse E Forspaddling i norra Gbg? Paddling allmänt 1
rockyb Kajakförsäljare i Gbg Paddling allmänt 0
uppläggningsplats - gbg Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.