Info om Capo Pecora, Sardinien

Har ett ca 2år gammalt nummer av Vertikal med en ruggigt inspirerande artikel om trad på Capo pecora, Sardinen. Artikeln avslutas med ett antal topos beskrivna samt informationen att det utvecklas för fullt och att mer info kommer postas på www.pietradiluna.com . Tyvärr hittar jag ingen mer info nu ett par år senare.

En hel del surfande har bara resulterat i korta notiser att nya leder och nya sektorer utvecklats, men ingen info om var eller hur man hittar nåt.

Nån som vet mer? Ska ner sardinen i höst och Capo pecora ser superkul ut. Kalksten i all ära, men granit värmer ändå mitt hjärta mest. Går det att uppbringa nåt mer än artikeln i vertikal?
 
Kikade också runt efter detta i våras. Hittar inte mycket mer än det du nämner, som jag antar är samma som

http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=40302#

Någon här på forumet (tror jag) hade klämt på det och menade att det var lite smuligt och kanske inte världsklass. Så jag tänkte: nu kör vi sport när vi är i ett sportland, och så spar vi tradden till norgeresan, typ.

Men visst ser det fint ut, och visst lockar granit+hav+värme... Återkom gärna med recension om du drar dit! Sardinien är ett fint resmål!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.