Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur förvarar ni ert tält?
- Trådstartare marnit
- Start datum
Varje tält förvaras i sin packpåse, inomhus torrt och i rumstemperatur. Jag sätter alltid upp tältet på när jag kommer hem efter en tur och torkar av ev smuts och jord med en fuktig trasa (bara rent vatten) och kollar noga att det är absolut kruttorrt innan jag lägger ner det i sin packpåse.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
blött och smutsigt i en torrsäck.
Borde det då inte heta "blötsäck" istället?
Eftersom jag använder det så regelbundet, så har jag det uppslaget på vinden mellan varje tur.........
Borde det då inte heta "blötsäck" istället?![]()
Det är korrekt!
Bump med tips
En återupplivning kan gott leda till en till. Jag hittade en mesh-duffel från MSR, med ena långsidan i dubbel väl och dragkedja har jag en trevlig ordning på tillhörande atteraljer som extra bågar, snöpinnar och originalförpackningar som inte används (turar inte alla sina tält vattentätt?).
UV oroar mig inte då den förvaras mörkt och kallt, skulle va damm då..
Hett tips i vilket fall!
mesh-tent-storage-duffle
En återupplivning kan gott leda till en till. Jag hittade en mesh-duffel från MSR, med ena långsidan i dubbel väl och dragkedja har jag en trevlig ordning på tillhörande atteraljer som extra bågar, snöpinnar och originalförpackningar som inte används (turar inte alla sina tält vattentätt?).
UV oroar mig inte då den förvaras mörkt och kallt, skulle va damm då..
Hett tips i vilket fall!
mesh-tent-storage-duffle
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg