Hur förvarar ni ert tält?

I avsaknad av balsal blir det i packpåsen. Ordentligt torrt och om det behövs rengjort (men det är ju självklart). brukar duscha mina tält hemma efter tur och sen drapera in hela dusch och toalett i tält då de ska torka (återigen i avsaknad av balsal).

Varje tält förvaras i sin packpåse, inomhus torrt och i rumstemperatur. Jag sätter alltid upp tältet på när jag kommer hem efter en tur och torkar av ev smuts och jord med en fuktig trasa (bara rent vatten) och kollar noga att det är absolut kruttorrt innan jag lägger ner det i sin packpåse.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
nerpackat i tältpåsen nere i garaget, likaså sovsäcken som är av billigare sort. övrig kringliggande utrustning ligger i garderoben!

Bump med tips

En återupplivning kan gott leda till en till. Jag hittade en mesh-duffel från MSR, med ena långsidan i dubbel väl och dragkedja har jag en trevlig ordning på tillhörande atteraljer som extra bågar, snöpinnar och originalförpackningar som inte används (turar inte alla sina tält vattentätt?).
UV oroar mig inte då den förvaras mörkt och kallt, skulle va damm då..

Hett tips i vilket fall!

mesh-tent-storage-duffle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips