Hur blir man av med bursiter?

Har haft "studentarmbåge" eller bursit i armbågen sedan några veckor före jul.

Har fått den punkterad flera gånger och ätit Voltaren. Har senast fått kortison i den, men efter en månad blev det lika igen.

Nån som har erfarenhet av nåt liknande?

Halva problemet är ju att underarmsmuskelfästena också blir lite inflammerade.
 
Tror inte det, och inte musens heller eftersom det är vänster armbåge, och jag är VÄLDIGT högerhänt.

(Fast, jag förstår nog vad du menar...)
 
Nja, det har varit klar vätska. Så det är inte en bakteriell historia tydligen.

Fast det har uppstått utan nämnvärd belastning.

Jag börjar bli lite less, eftersom jag inte kan klättra eller just nånting som innebär att man belastar underarmen ordentligt. Muskelfästena har ju blivit irriterade sekundärt så att säga.
 
Tack, hade iofs redan den länken.

Nä, jag har varit extra försiktig med att hänga på dem på olika sätt i ett par månader. Har även haft lite bursit som gått tillbaka i höger arm. Samtidigt i båda armbågarna är visst ovanligt.

Enligt bruksanvisningen skulle min bursit ha upphört nu. Fast det verkar närma sig kirurgi...
 
Verkar vara en ganska enkel operation, åtminstonde..

"If elbow bursitis is not a result of infection, surgery may be needed if nonoperative treatments don't work. Surgery to remove the bursa is usually performed as an outpatient procedure. The surgery does not disturb any muscle, ligament or joint structure. Physical therapy after surgery is not always needed. Postoperative casting or prolonged immobilization is not typically require"

om du söker på "BURSITIS OLECRANON" på GOOGLE så får du en massa träffar på engelska..

Har haft bursit problem i axeln själv det är därför jag har en massa länkar, om nån nu undrade :)
 
Det har uppkommit helt spontant; jag har haft uppehåll av andra orsaker med både klättring och paddling.

Lagom när man sen ska sätta igång så har passiviteten resulterat i detta...
 
Mezzner; sa:
Nja, det har varit klar vätska. Så det är inte en bakteriell historia tydligen.

Fast det har uppstått utan nämnvärd belastning.

Jag börjar bli lite less, eftersom jag inte kan klättra eller just nånting som innebär att man belastar underarmen ordentligt. Muskelfästena har ju blivit irriterade sekundärt så att säga.

Måste vara frustrerande.. Hade skada i axeln en lång tid i samband med min elitsimning i unga år.. men det är annan historia. Frustrerande med andra ord iallfall. Hoppas det ordnar sig!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.