Hopfällbar spade.

För vintertältning och andra skidrelaterade användningar är hopfällbar spade funktionellt. Annars är väl stel spade bättre?

Thure
 
För vintertältning och andra skidrelaterade användningar är hopfällbar spade funktionellt. Annars är väl stel spade bättre?

Thure

Jag kan hålla med om att kopian är lättare att ta med sig. Men jag tycker att Klas är lättare att använda och ger mer fördelar än nackdelar.
 
Har några gratisexemplar, lättaste grävskade är Glock med såg i handtaget i plast.. BDM infanteri spde, Klas, m fl Hållrer med Thure har en snöskyggel med kort träskaft utmärkt att skyffla snö med.
 
För min del vet jag inte om det är så viktigt att spaden är ihopfällbar, känns mer intressant att den inte väger för mycket.

Men generellt sett så är det väl bara vintertid som man eventuellt har nytta av en spade, att gräva en massa känns inte riktigt som det ryms särskilt bra inom allemansrätten. Det skulle då vara om man är markägare och ute och gräver i sina egna marker, men det är nog rätt få som kvalar in där.
 
Någon som VET vad Kronan hänger på bassarna nuförtiden?
Klas var bra att gräva med, men tung att bära på vid alla andra tillfällen - och inte
effektiv nog när det skulle grävas på allvar t.ex. för utplacering av 'grupphjälm' osv...
/Odd
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.