hjälp med dynafitbindning

hej hej

köpte ett par beggade skidor med monterad dynafit comfort-bindning.
finns en skruv och 2 skalor på den bakre delen av bindningen, vad justerar man med den/Dem?

sen är det dax för mig att försöka hitta ett par skor till dem, enl säljaren så passar skor med längd upp till 320mm, men tillverkarna verkar aldrig ange läng på skon, annat än på skon själv, och då det är dåligt utbud med grejjor på orten så måste jag beställa över nätet.

Vet ni om det finns någon tabell eller liknande på nätet över olika storlek och pjäxor, vill ha ett par dynafit eller garmont, men deras respektive hemsidor är ju svinkassa, eller har jag bara missat den?
 
Skalorna på bakbindningen är samma som på vilken bindning som helst men uppdelat i två, säkerhetsutlösning uppåt och i sidled. Det ska vara en skruv per skala.

Sullängd kan jag inte hjälpa dig med men det borde ändå vara värt att ta sig till en ort som har en butik där man kan prova pjäxorna.
 
Hej!

Om du inte har någon form av hyrplatta monterad under bindningen kan du bara flytta hälbindningen 26mm. Behöver du flytta mer måste du montera om bindningen, det går att göra själv om man är händig och det ligger lite mallar för hur du borrar på TGR:s forum.
Skalan på utlösningen är ingen vanlig DIN-skala och du ska också ta hänsyn till sullängden. Finns nog tabeller för detta på dynafits hemsida. Dessutom krävst det ett visst mellanrum mellan bakbindning och pjäxa för att skidan ska tillåtas att flexa, är detta inte rätt inställt tjuvlöser det.

Kör hårt, det är jättebra turbindingar!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.