• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Har ni tips om himalaya?

Hej Utsidan-vänner!
Jag sitter och läser Äventyrsresors katalog och blir vansinnigt sugen på deras resa och vandring till Everest basecamp. Har ni varit där eller har egna erfarenheter av Himalaya? Resa på egen hand? Snälla hjälp mig att spara pengar på den dyra resan! Kom med tips! Ha en bra vecka och tack på förhand
Anders
 
Anapurna

Jag och flickvännen kom precis hem från en månad i Nepal - vilket var helt underbart.

Vi körde Anapurna Circuit, runt Anapurna massivet i västra Nepal. Det var helt underbart. Otroligt omväxlande natur, från skogen upp på bergsplaåerna och vidare upp i snön (högsta punkten är 5 416m, så det är bra högt ibland). Tänk på att ta med bra varma kläder, vi saknade varma dunjackor på morgonen och kvällen, ibland var det is på golvet i sovrummet...

Av de trekkare som vi träffade som kört Everest trekken tyckte nästan alla att Anapurna trekken var bättre, just pga den omväxlande naturen och människorna man träffar på vägen.

Pengar är inte ett så stort problem när man väl är i Nepal, levde på 5 000kr i en månad - som en kung ibland.

Nu gäller det bara att jobba några månader så man kan åka tillbaka och göra Everest trekken också. Hoppas att ni får der kul.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.