• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

tips på jorden-runt-biljetter!?

Hej!
Tänkte ta några månader ledigt och dra jorden runt, med kanske 5 stopp eller så... någon som kan tipsa om nåt resebolag som har schyssta priser?? Speciella ungdomsbiljetter eller studentbiljetter kanske??
tacksam för alla tips jag kan få!
Mvh
Annie
 
AnniePalstam; sa:
Hej!
Tänkte ta några månader ledigt och dra jorden runt, med kanske 5 stopp eller så... någon som kan tipsa om nåt resebolag som har schyssta priser?? Speciella ungdomsbiljetter eller studentbiljetter kanske??
tacksam för alla tips jag kan få!
Mvh
Annie

Låter som http://www.kilroytravels.com kan vara något för dig.

Tex:

Around The World from 12.995,-
Stockholm
Bangkok
Brisbane
På egen hand till Sydney
Auckland
Fiji
Los Angeles
Stockholm

Fanken att man inte kan åka själv, jäkligt prisvärt..
 
STA Travel

Jag åkte med STA travel. Jorden runt kostade 10 500 kr 2000, men nu går den på ca 14 000 kr. Vi lade till Bangkok-Calcutta ToR och vandrade bl a i Nepal. Skulle dock behövt mer tid än våra åtta månader...

http://www.statravel.se/

Ungefär som nedan, fast med flyg Darwin-Cairns och stopp på Samoa.

65842602412.jpg
 
KÖpte min jorden runt-biljett av Australiensiska-Nya Zealändska Vänskapsförbundet.
Kanske aningen dyrare än Kilroy och STA, men däremot mycket mer samarbetsvilliga och kompetenta, som jag upplevde det. Ville nämligen åkta till vissa speciella platser och inte bara köpa ett färdigt paket, vilket de var bra på att fixa till.

Ronny
 
Jag har tyvärr inte så jättebra erfarenhet från kilroy. Om du gör din plan exakt som du planerat är allt okej, men om du vill ändra så är de inte så samarebetsvilliga som de påstår när man köper biljetten tyvärr.
 
pajaflow; sa:
Jag har tyvärr inte så jättebra erfarenhet från kilroy. Om du gör din plan exakt som du planerat är allt okej, men om du vill ändra så är de inte så samarebetsvilliga som de påstår när man köper biljetten tyvärr.

Då var STA i alla fall ok. Det kostade lite att boka om, typ 3-400 kr, men de har kontor överallt i världen - de hette ju ursprungligen Student Travel Australia.
 
Tex sa de till mig att jag fick boka om bildetten tidsmässigt en gång grattis och att om jag gjorde det ytterligare en gång skulle det kosta 20 $US. Det kunde jag ju stoppa upp nånstans när jag skulle boka om biljett, 25 US$ kostade det.
Dessutom glömde de att nämna att man inte bara kan "boka om", utan att man hamnar på en stand-by lista, dvs. lägst prioriterad eftersom man har en studentbiljett. Det är rätt stor skillnad i villkor mellan att boka om och att ha en stand-by tycker jag. Det betyder att du varje dag måste vänta och hoppas på att nåt skall vara ledigt en timma innan, du får inte lov att boka den platsen! Det är ju inte så roligt och är man i nåt exotiskt land har man roligare saker för sig än att dag ut o dag in vänta på en ledig plats...

Det är ju sånt man kan tycka att ett reseföretag skall informera en om....
 
För ickestuderande 27-åringar?

Är det någon som vet var man kan finna liknande jorden-runt-biljetter om man inte studerar och är över 26 år? Känns som lite diskriminering att tex en arbetande 26-åring har bättre villkor än en arbetande 27-åring...
 
pajaflow; sa:
Dessutom glömde de att nämna att man inte bara kan "boka om", utan att man hamnar på en stand-by lista, dvs. lägst prioriterad eftersom man har en studentbiljett.

Ouch!

Jag fick nya biljetter, bokade och klara. Inte heller behövde jag någonsin göra en återbekräftelse (reconfirm). Däremot kan ju tillgången vara begränsad.

Största turen var dock på vägen hem från Los Angeles till Stockholm via Londen. De (och jag) hade på något sätt missat att det blev ny dag under resan LA-London, så jag kom fram 24 timmar för sent för min anslutning till Stockholm. Tjejen i BA-disken gav mig ett giltigt boarding card efter att ha kontrollerat på min felaktiga biljettbunt och insett min prekära situation!
 
Bra resebyrå!!

Jag har bokat biljett hos resebyrån i uppland (är 31 år) http://www.resebyranuppland.se

De har inte bara bra priser utan hittar dessutom resor som alla de andra resebyråerna säger inte går att ordna.

Hade en intressant biljett bokad med dest. Köpenhamn-Amsterdam-Singapore-JAkarta-BAli-AU-NZ och sen tillbaka samma håll. Man kunde var borta i ett år och stanna på alla destinationer pris 9990:- + skatt (1300:)

Jag har dock bestämt mig för en jordenrunt biljett med London-Brasilien-Argentina-Chile-NZ-Singapoe-Bangkok (16300:- ink skatt)

MVH

Mattias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
Lyndy Vandringskompis o tips Sarek/Padjelanta nästa sommar Reskompis 12
mrTelemark Har ni tips om himalaya? Reskompis 1
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
johanniska Trött på att vara singel i fjällen! Reskompis 173
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.