HANVEDENSKOGEN VAR EDENS LUSTGÅRD FÖRRUT

Jag var ute idag den 8/4 och tog mej en cykeltur i skogen. Det var svalt med glimten från solen tittandes igenom trädtopparna. Det var behagligt med solens varma beröring mot mitt kalla skin. Stigen växlade mellan vått,torrt och gyttja. Finns det något mer himelskt att få erfara en skön tur ut i Hanveden-skogarna.Jag utmannar er alla att besöka Hanveden som ger dej en oförglölig resa igenom Edens Lustgård.Amen
 
Vägbeskrivning

Åker du pendeltåg så ta pendeln till västerhaninge.
Gå ner för trappan (så att du kommer undet stationen) och cykla ut på vänster sida (mot tågets färdriktning, dvs ej upp mot centrumet). Ta till vänster (under vägen och ta till höger direkt efter så att du kommer upp på sidan av vägen. Cykla förbi rödljuset och ta sedan in till vänster. Då kommer du till Hanveden. Sträckan börjar vid parkeringen där du kör in på träningsspåret. Fortsätt rakt fram så kommer det en backe (inte den första ner till vänster, utan den andra) över en liten bäck och så kommer du ut så att du har ett "gärde" på höger sida. Precis vid skogsbrynet sitter en orienteringstavla med blå, röd och gul markering. Där är det bara att välja vilket spår du vill köra. Vilken du än väljer så har du kul cykling framför dig.

Kör du bil (och kommer från stan) så tar du av från 73:an vid jordbro, kör förbi jordbro station (cola fabriken på andra sidan) och tar till höger vid hanveden så kommer du in på parkeringen som jag skrev om ovan. (hoppas att det stämde i alla fall. Jag har inte bil :))

/Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.