Haglöfs Rygga !

Jocke

Gäst
Hallå gott folk, jag köpte en Haglöfs Tight Pro XL
35 liter !!!
-Jag har åkt utför , släpat på en pc, haft utflykt
med ungarna , handlat mjölk , o.s.v .....
Är kanon nöjd med denna rygga , lagom stor till
det mesta . mvh jocke

Inte fullt så nöjd!

Tjena

Kul att du är nöjd med din Tight. Själv har jag en Tight L sedan sex år tillbaka. Säcken har varit bra förutom att dragkedjan har gett sig under det senaste året. Trist att säcken inte höll längre. En kamrat till mig har haft sin Fjällräven Kånken i över tjugo år utan att den har pajat. Detta trots att han har använt den nästan varje dag. Det kallar jag kvalitet!

Mvh Henrik, Mariestad

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

blitzrennsport@hotmail.com (David)

Gäst
Tight M

Jag har en medium som jag haft fyra år med samma problem. Dragkedjan delar sig och allt ramlar ut...

Tightsäckar...

Hej. Jag har tidigare haft två Tightsäckar av olika storlek. Hade samma problem - med att blixtlåset delade sig - på den första, som jag då alltid envisades med att knäppa ihop uppe på toppen. Den slängde jag. När jag så köpte en ny, lät jag dragskorna sitta på ena sidan då säckan var försluten, och det har på något sätt minskat belastningen, för jag har inga som helst problem med den säckens blixtlås, och då har jag ändå både haft den längre och använt den mera än den första. Fast nu har jag skaffat mig en 35L Viktor, och den är superbra!

/Tomas

Pro

Skaffa inte den vanliga Tighten, utan Pro-modellen, den har ruggiga dragkedjor. Däremot har jag lyckats dra isär dragkedjorna på min ShoSho 6000, men det krävdes mycket!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips