Gaskök!

urban.norstrom@boliden.se (Urban N)

Gäst
Jag har följt detta forum och kan se att det är mycket prat om olika typer av kök. Jag var i läget att köpa Primus-MFS eller liknande. Det blev av en slump ett Markill gaskök för 280 pix. Funkar perfekt. Min erfarenhet är så här långt att om man inte behöver köket när det är riktigt kallt (mindre än -10) är gas perfekt. Inget sot, enkel justering, snabbt osv. Många hävdar att det blir dyrt! Det blir det om man använder det riktigt mycket. Vad kostar gasen? Jo, 70 kr för en stor flaska som räcker 1 vecka. Det blir en tia per dag. Det tycker jag inte är dyrt. Dessutom kan man ju kolla hur mycket gas man får för den extra kostnaden av ett bensinkök. En krogrunda går på minst 500 kr (lågt räknat) spar på en sådan och du har hela årsförbrukningen av gas räddad (kanske lite överdrivet). Det jag vill säga är att om man jämför med alla andra kostnader för att göra sin fjälltur eller vilken tur som helst så upptäcker man att kostnaden för gasen inte är särskilt stor.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.