• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsälskande i Malmö....

.. som försöker komma iväg ut i naturen, på, i, under havet söker likasinnade som tycker livet är som bäst efter ett par mil i benen mumsandes på en nygrillad korv. Små äventyr som kanske, om vi har kul, kan bli ett stort äventyr. Seglar, dyker, vandrar, cyklar, paddlar gärna och hyfsat bra. Klättrar gärna men mindre bra =).
 
Skånetjejer med intresse för vandring/paddling?

Gillar vandring och paddling, saknar dock friluftsintresserade kompisar. Görs det några gemensamma utflykter med utsidan-folk?
 
Tjena! Kul att du är sugen, vi måste se till att hitta en tid! Vi är några tjejer som ska cykla till Torup och gå milen på onsdag, 6 juni. Om du är sugen så skicka ett mail.

/Jo
 
Har ni något nytt på gång här nere? Skulle gärna komma ute nu att hösten är på väg. Vandrar/cyklar gärna, och är jättesugen att vara ute på vattnet lite mer också (har inte bott nära havet så länge!) Keep me posted!
 
ny i stan

Är nyinflyttad till Malmö och vill gärna träffa nya vänner och komma ut i naturen. Har provat på lite av varje; klättring, vandring, ridning, långfärdsskridskor, turskidor, lite paddling, osv. Vill fortsätta att prova lite av varje, det viktigaste är att komma ut och att träffa andra aktiva!
 
Skåneleden-Rundleden runt ifrån Skryllegården i Lund

Hejsan,

På lördag 25/10, tänkte jag gå Skåneledens rundled som är ca 15-17 km lång. Ursprungsplanen var söndag, men vädret verkar bli bäst på lördag. Så jag tänkte starta kl: 09:00 ifrån Skryllegården. Jag har gått slingan tidigare på höstkanten och färgerna på träden och det böljande landskapet gör det hela mycket värt.

Eftersom leden är hyfsat lång, är starttiden tidigt, man måste ju hinna med att äta god matsäck och fika någongång också!

Om det är någon som är sugen på att hänga med, kan ni väl skriva en rad på forumet eller maila mig. nennaa@hotmail.com. Jag kommer att köra ifrån Malmö, om någon har problem med transporten dit.

Info:
http://www.skaneleden.se/Templates/sleden_tmpl_01.aspx?pageId=256
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.