FREDRIK GRANLUND!

Såg att du inte ville bli kontaktad via forumet så jag försöker väl såhär. Jag är i färd med att köpa torrdräkt och såg att du hade en typhoondräkt. Saken är den att jag står i valet mellan en gore-tex (MUSTO) för ca. 350 GBP och en "andas" Typhoonmodell för ca. 250 GBP. Skulle du vilja ge en utförlig beskrivning av hur din dräkt fungerar så vore det väldigt snällt.

2119; sa:
Såg att du inte ville bli kontaktad via forumet så jag försöker väl såhär.
Vad menar du? Det borde gå lika bra att kontakta mig via mail som någon annan. Däremot vägrar jag publicera min mailadress eftersom jag vill undvika spam i möjligaste mån.
Jag är i färd med att köpa torrdräkt och såg att du hade en typhoondräkt. Saken är den att jag står i valet mellan en gore-tex (MUSTO) för ca. 350 GBP och en "andas" Typhoonmodell för ca. 250 GBP. Skulle du vilja ge en utförlig beskrivning av hur din dräkt fungerar så vore det väldigt snällt.
Jag har deras värstingmodell (Racer) med öppning fram och inte den nya "kajakistmodellen". Jag tycker att den är smidig och den fungerar utmärkt för mina behov. Deras specialneoprenmuddar (sealskin?) är mycket behagliga!
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att använda den så mycket som jag hade tänkt när jag köpte den. Detta pga. en axelskada jag ådrog mig i skidspåret den gångna vintern... :-(
Jag upplever diffusionsegenskaperna som bra och såvitt jag förstår så är de i absolut toppklass bland torrdräkterna på marknaden.
Den har ganska stora latexsockar vilket kan vara litet bökigt ibland men annars så känns allting bra och välgjort.
Jag skulle gärna vilja testa kajakistvarianten (Alpha Kayak) då den verkar en aning mer praktisk ur paddlingssynpunkt men hittills är jag dock klart nöjd.

Undrar du över något mer specifikt?
Om du har vägarna förbi Göteborgsområdet så kan du ju komma och känna på den.

Jag beställde min från Robin Hood Watersports (http://www.roho.co.uk/ ) eftersom jag, förmodligen felaktigt, fick ett mycket bra pris men det går bra (billigare frakt) att köpa direkt från Typhoon också. Up&Under är annars trevliga att beställa från om man ska ha en Alpha.

Typhoon verkar ha extremt gott anseende i UK.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
torrdräkt - Musto i Goretex

Ett litet inlägg:
Jag köpte Musto Drysuit, modell 143 i Goretex, från Arena Leisure (www.arenaleisureuk.com) för de var billigast (fick priset sänkt till 311 pund med frakt inom England).
Jag är relativt nöjd, jag har kort provat Kokatat och tycker att de verkar mindre prassliga och även bättre i en del andra avseenden - men pris versus nytta talar för att jag kommer vara relativt nöjd med mitt köp.
Patric

Det borde gå lika bra att kontakta mig via mail som någon annan. Däremot vägrar jag publicera min mailadress eftersom jag vill undvika spam i möjligaste mån.
Nä, vill man inte "publicera" sin emailadress går det så här:
Kontakta annan medlem

Denna medlem vill ej bli kontaktad per epost

/En till som inte vill bli kontaktad via epost

svartöra; sa:
Nä, vill man inte "publicera" sin emailadress går det så här:
Kontakta annan medlem

Denna medlem vill ej bli kontaktad per epost
Vadan detta!? Det har väl gått bra förut. Jag har åtminstone fått mail tidigare. Har de lyckats snoka fram min mailadress på annat sätt?

Ofungerar fortfarande

haskell; sa:
svartöra; sa:
Denna medlem vill ej bli kontaktad per epost[/i]
Vadan detta!? Det har väl gått bra förut. Jag har åtminstone fått mail tidigare. Har de lyckats snoka fram min mailadress på annat sätt?

Det kanske är en intelligent programvara som kan avgöra när du vill ha mail bättre än vad du kan? :)

Allvarligt talat så ofungerar det nu också. Du får nog kolla med de som rattar site:n.

clindh

Forumvärd
Sorry. Eftersom vi aldrig visar epostadressen någonstans ens för de som ej klickat i "visa ej: epost" så har den flaggan istället fått betydelsen "jag vill inte bli kontaktad". Det där borde förståss förklaras bättre....

Så ni som inte kan kontaktas; ni kan klicka ur "visa ej" så skall det funka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips