Framgaffel RST

Tänkte höra om nån har erfarenhet av RST-framgafflar. bra, dåliga?
Var och kollade på en häromdagen, har för mig den modellen heter RST Omega. Verkar prisvärd. har dock aldrig hört talas om RST.

/Ronny
 
Hade en RST för flera år sen, det snällaste jag kan säga om den var att den var prisvärd och fullt demonterbar. Den hade redan från början ett trist returslag och så småningom slets förkromningen ut på ena innergaffelbenet. Reservelar var svåra att få fram, men jag lyckades hitta tätningar iallafall hos emilco. Sist jag kollade verkade de fortfarande använda priset som sitt främsta, för att inte säga enda, konkurrensmedel.
 
Köp inte

Har en RST Capa TL och den är rent hemsk, inte bra alls. Satsa hellre på en billigare Marzocchi eller Rock Shox.

///Björn
 
Titta på nåt annat

Har en RST 321CL (har inte kastat den än).
Det enda som är bra (som nämnts tidigare) är att den är lätt att ta isär. Annars är den ällmänt studsig och obekväm, färgen flagar av. Nått slags papper som skall sitta mellan innerbenen och fjäder lossnade och kilade fast sig så gaffeln blev näst intill stum. Tyckte inte ens att den dög att ha på hojen som jag har till/från jobbet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.