Förvaring av dunsovsäck

Hej!

Funderar på att börja förvara mina dunsovsäckar på kallvind eller kallförråd. Där har jag inte så bra koll på miljön som inne. Har någon bra tips att ge i detta sammanhang? Har funderat att exempelvis ha dem styckvis i igenknutna sopsäckar. Någon kanske har erfarenhet av liknande förvaring och bättre tips att ge?
 
Försiktig med att tillsluta

Hej,

Jag har förvarat i påslakan.
Själv skulle jag absolut inte inte använda täta påsar. Till de säckar (dun) jag har med tillverkarens förvaringspåsar är det i nät eller i material som andas.
 
Jag har mina säckar förvarade i kallförråd. De är nedstoppade i sina förvaringspåsar och placerade i en hängande tyg-garderob. Fungerar utmärkt.

HåkanF
 
På kallvinden

Våra dunsäckar ( och andra syntetsäckar) hänger uppackade på en stång i klädkammarn och/eller hänger i stora sydda lakansäckar. Det blir minusgrader i kammarn men miljön är ju torr/inne i huset. Aldrig haft några problem. Stoppa respektive packpåsen nere i sovsäckan så slipper du leda dessa också.
 
Jag har en dubbel dunsovsäck inköp på 70-talet. Men med en fru som inte tål dun har den de senaste 30 åren bara använts några enstaka gånger. Jag förvarar den i källaren, löst nedstoppad i en svart sopsäck. Bara lätt hopknuten för att få lite ventilation. Använde den i somras på en ensamtur och den fungerade alldelens utmärkt.

Eluh
 
Det går säkert fint sålänge luften är frisk (unken källarlukt kan sätta sig i säcken) och att evt skadedjur inte kan förstöra. Har funnit musbo i grejor som förvarats i kallförråd, men då oftast på på/i ting som legat på golvet.
 
Tack för alla svar. Nu har jag tömt en garderob och har förvaring på kallvinden i luftiga förpackningar. Hoppas miljön där är god. Men det är iallfall inga mikrobiella angrepp i nuläget :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.