För långa remmar -- vad göra?

Hej på er!

Eg. ingen specifikt skridskoämne men tänker att ngra av er säkert löst detta på era skridskoryggor:

Har en rygga jag verkligen gillar men med ett "problem": Flera av remmanra, t ex midjeremmen och grenremmarna, är rejält för långa. Jag ville eg ogärna korta dem, för vem vet, ngn gång ska ryggan tas över av ngn annan som behöver längden. Att stoppa in dem i de små "omtagen" fungerar ju ok men inte 100: remmarna hänger liksom ändå och det ser inte "tajt" ut. Dessutom krånglar ju remmen sig ur titt som tätt.

Vad göra istället? Har på en annan rygga ett slags små "kardborrepluppar" kring vilka jag kan rulla upp extralängden på remmen och på så sätt slippa ha dem slängande/hängade. Har dock aldrig sett sådana i butik. Ngn som har det? Eller har ngt annat smart tips?

Alla idéer varmt välkomna :)
Charlotte
 
Var inte rädd

att modda din utrustning. Fram med sax och värmepistol för att korta och smälta ändarna på remmarna. Ta lite syntetsytråd och sy fast remmarna i den längd du kommer att använda alternativt sy änden på remmen dubbel i änden så att spännet inte kan hoppa av.

Thure
 
Hej på er!

Eg. ingen specifikt skridskoämne men tänker att ngra av er säkert löst detta på era skridskoryggor:

Har en rygga jag verkligen gillar men med ett "problem": Flera av remmanra, t ex midjeremmen och grenremmarna, är rejält för långa. Jag ville eg ogärna korta dem, för vem vet, ngn gång ska ryggan tas över av ngn annan som behöver längden. Att stoppa in dem i de små "omtagen" fungerar ju ok men inte 100: remmarna hänger liksom ändå och det ser inte "tajt" ut. Dessutom krånglar ju remmen sig ur titt som tätt.

Vad göra istället? Har på en annan rygga ett slags små "kardborrepluppar" kring vilka jag kan rulla upp extralängden på remmen och på så sätt slippa ha dem slängande/hängade. Har dock aldrig sett sådana i butik. Ngn som har det? Eller har ngt annat smart tips?

Alla idéer varmt välkomna :)
Charlotte

Jag har sytt dit två extra öglor som sitter runt midjeremmen och som jag använder ungefär som livremshällor och är remmen mycket för lång så trär jag remmen flera ggr fram och tillbaka. förstår du utan bild eller?

Och remmar som är permanent för långa, gör som Thure föreslår, korta dem.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.