Fjällvandring utan körkort
- Trådstartare HannaLilja
- Start datum
Norge vore väl kanske drömmen, haha. Älskar Norges fjällvärld! Det jag är nervös över med Vålådalen och Grövelsjön är att det ska kännas som att det är för mycket som tillexempel Fulufjället där det känns så pass "civiliserat" som det gör. Fulufjället är jättefint, men det känns som att människorna fixat lite väl mycket där om ni förstår vad jag menar.
Vad menar du med fixat? Har inte varit i fulufjället så jag vet inte hur det ser ut där. I vålådalen finns det ju leder till fjällstugorna så där är det ju stig. Nån spång över nån blöt myr kanske. Några enstaka avståndsskyltar. Vill man inte ha stig så finns det hur mycket som helst att gå på oledat.Norge vore väl kanske drömmen, haha. Älskar Norges fjällvärld! Det jag är nervös över med Vålådalen och Grövelsjön är att det ska kännas som att det är för mycket som tillexempel Fulufjället där det känns så pass "civiliserat" som det gör. Fulufjället är jättefint, men det känns som att människorna fixat lite väl mycket där om ni förstår vad jag menar.
Vad menar du med fixat? Har inte varit i fulufjället så jag vet inte hur det ser ut där. I vålådalen finns det ju leder till fjällstugorna så där är det ju stig. Nån spång över nån blöt myr kanske. Några enstaka avståndsskyltar. Vill man inte ha stig så finns det hur mycket som helst att gå på oledat.