Fjällfiske över en helg?

Jag är enormt fiskesugen men har ingen semester i sommar så jag får nöja mig med några helger. Jag har funderat på lite olika alternativ men jag har lite svårt att hitta lämpliga mål som inte innebär för lång vandring. Jag bor i Luleå och kan åka till allt från Arjeplogs- till Kirunafjällen även om det sistnämnda kanske blir lite väl långt. Vill gärna upp i fjällmiljö men även andra tips mottages med varm hand.

Så om det är någon som vill dela med sig av erfarenheter eller liknande så är jag evigt tacksam.

Nils
 
Silvervägen, dvs. vägen mellan Skellefteå och Bodö, skär rakt genom Arjeplogsfjällen och gör vissa delar av Arjeplogsfjällen lättåtkomliga. Arjeplogskortet täcker mycket. Här finns karta att fördjupa sig över: http://www.fjallen.nu/fiska/kartor.html
Bra fiske exempelvis i trakterna av Vuoggatjålme.

Raskesven
 
Piteälvens övre delar är riktigt bra vatten och ganska nära från Luleå. Ett annat alternativ skulle kunna vara Pärlälven utanför Jokkmokk, men det är ju inte riktigt fjällmiljö.

/D
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.