Fantastisk tur efter Donau

Jag är har just kommit hem från en cykeltur efter donau
från passau till budapest .det var en mkt.trevlig upplevelse och jag vill rekomendera den starkt vi blandade vildcamp. och campingpl. I österrike är det 90% bilfria vägar och slät härlig asfalt. Åk dit !!!!!
 
Finns det gamla kanalvägar längs med donau?

Givna litterära associationer är ju:

"Nedför Donau eller Grevinnan Hahn-Hahns blick " av Péter Esterházy. och "Donau" av Claudio Magris.
 
igs; sa:
Jag är har just kommit hem från en cykeltur efter donau
från passau till budapest .det var en mkt.trevlig upplevelse och jag vill rekomendera den starkt vi blandade vildcamp. och campingpl. I österrike är det 90% bilfria vägar och slät härlig asfalt. Åk dit !!!!!

Gick det bra rent säkerhetsmässigt ? Vet nämligen hur ungrarna kör och att det oftast är total avsaknad av väggren .

/P.D
 
Wien-Dobruzja

Hej!
Man har ju funderat på att följa Donau från Wien till Svarta Havet under en tid nu.. Är det någon som gjort en liknande tur?
/Magnus
 
svar

det är riktigt att ungern har lite cykelvägar men man har lett leden på ganska små vägar och från donau knä
så är det cykelväg, i budapest så börjar det bli cykelvägar på dom stora stråken .vi hade inga problem varken med trafiken eller säkerhetsmässigt men vi låste alltid cykel vid fast föremål det gör ungrarna också blocklås existerar inte .gatuunderhållet är lite öst så det gäller att titta på vägen och glas är det ganska mkt av men vi klarade oss från pungtering
inge
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.