Erfarenheter Roslagsleden Norrtälje-Grisslehamn

Hej frilufsare!
Som rubriken antyder efterfrågas erfarenheter från Roslagsleden från Norrtälje till Grisslehamn.

Må väl!
 
Några erfarenheter...

Jag gick från Grisslehamn till Norrtälje i i slutet av juli. Vet inte riktigt vilken typ av erfarenheter du är ute efter men leden går längs vägar ganska långa sträckor. Jag fick fråga boende längs vägen efter vatten. Det är inte jättegott om bra ställen att tälta på. Annars är det bitvis en ganska trevlig vandrig.
Tydligen är det strul med vissa tomtområden där leden inte är markerad.

Skrik till om du har andra frågor.

//Peter
 
Förövrigt finns det också en gammal järnvägslinje från Norrtälje-Hallstavik, som man kan vandra längs bitvis, vissa delar är borta.
 
Vill du ta en "snabbtitt" på leden så kan du alltid kika in löpartävlingen "jättelångt" som går den sträckan den 19 Juni...
 
Har deltagit två år som funktionär och vandrare vid Roslagsmarschen (www.Roslagsmarschen.se) som går sista helgen i maj. Lagom marsch, om än dyr (700kr då marschmedaljen inte ens ingår), som går längs Roslagsleden om än dock ej hela. Är vädret bra är marschen utmärkt, HV står för mat och tält, boende i stugbyn går att på egen hand förhandsboka för egen summa pengar, bastun och badbryggan vid Dommarudden är under helgen bokad för marschdeltagarna.
Väldigt varm sjö och fint vatten och så vidare, bra marsch att delta vid om du tänkt gå Bärsärken eller Nijmegen (som ändock kräver ytterligare asfaltsträning) men som sagt, är 700kr inget problem så är marschen kul att gå speciellt som vatten och mat förses av Vallentuna Hemvärnsförening.
 
Hej frilufsare!
Som rubriken antyder efterfrågas erfarenheter från Roslagsleden från Norrtälje till Grisslehamn.

Må väl!

Hej GuteS,
Hur blev det? Har du vandrat Norrtälje-Grisslehamn?
Jag tänker vandra där under nästa vecka och är också ute efter erfarenheter; främst tips om bra tältplatser, bla mellan Sandviken och Grisslehamn och i närheten av Roslagsbro.
/Ollefisk
 
Hej GuteS,
Hur blev det? Har du vandrat Norrtälje-Grisslehamn?
Jag tänker vandra där under nästa vecka och är också ute efter erfarenheter; främst tips om bra tältplatser, bla mellan Sandviken och Grisslehamn och i närheten av Roslagsbro.
/Ollefisk

Gick längst väddö kanal- Älmsta-Sandviken-Grisslehamn. Tänkte mig Norrtälje - Gåsvik till hösten. Jag är nöjd med etappen men kan konstatera att fritidsbebyggelsen längst Väddö är tät. Periodvis blev man nästan lite blyg när man gick i bebyggelsen. Det finns några riktiga pärlor längst Väddökusten. Mälbyhamn, Nothamn, Skottviken etc.

Må väl
/Gute
 
Senast jag gick var för något år sedan och då var det omarkerat en kortare sträcka, dock inga problem om du har kartan. Det finns en vattenpump någonstans mellan Älmsta och Grisslehamn. Annars får du förlita dig på att fråga boende eller passa på att fylla flaskorna i Älmsta eller kanske på Sandvikens camping.
 
Dom gånger jag varit ute på leden har det varit med en god kamrat så jag har aldrig haft tråkigt även om leden ibland är trist. På Väddö är det mycket sommarstugeområden, efter Älmsta en hel del mindre landsväg. Den absolut finaste biten är från Norrtälje bort till Dommarudden, mest bara skogsvägar och stigar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
maaacus Stavsjö - Katrineholm. Tips/Erfarenheter? Vandringsleder 3
makkan77 Erfarenheter Järnbärarleden Gnosjö/Isaberg? Vandringsleder 0
emmis135 Kaskasvagge-erfarenheter? Vandringsleder 4
estan Vattenställen, Roslagsleden etapp 10 och 11 (Gåsvik-Sandviken-Grisslehamn) Vandringsleder 2
AngryConsultant Roslagsleden - Var är bra att tälta? Vandringsleder 4
HanSolo Roslagsleden med barn Vandringsleder 1
welinder76 Boende längs Roslagsleden Vandringsleder 0
FlyerSword Tältplatser Roslagsleden Etapp 2-5 Vandringsleder 0
igs Roslagsleden Vandringsleder 7
Fiasolen Eldplats roslagsleden Vandringsleder 6
Coachmike Roslagsleden eller Sörmlandsleden i nov? Vandringsleder 4
UnderEnTarp Roslagsleden i närheten av Väddö? Vandringsleder 15
Grönblad Vandringskamrat på Roslagsleden Vandringsleder 0
Still Alive Roslagsleden Vandringsleder 9
krikonlund En snutt av Roslagsleden. Vandringsleder 3
General86 Någon som vill vandra Roslagsleden nu i oktober 09 ? Vandringsleder 4
andy-l roslagsleden - etappuppdelning på nya sträckan? Vandringsleder 4
JosefinN Rida på roslagsleden??? Vandringsleder 1
Lamo Bästa sträcka på Roslagsleden? Vandringsleder 2
svindel Roslagsleden sträckan Lövhagen - lilla Harsjön Vandringsleder 4
Nyman roslagsleden Vandringsleder 1
gun71toy "Roslagsmaran" 12.4 mil på Roslagsleden Vandringsleder 3
DenFjärdeMusketören Vandring från Norrtälje, april 2014 Vandringsleder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.