Roslagsleden

Jag tänkte vandra en bit av Roslagsleden om några veckor. Jag har läst att det längs med etapp 6, N om Bergshamra, finns en raststuga man kan övernatta i. Då det nu är kyligt ute undrar jag om det finns en kamin eller liknande i stugan.
 
Är det stugan vid gevinnans rå du menar?


Vi har vandrat hela leden och lagt upp bilder på vår hemsida.
Det finns bilder från stugan.

http://traneving.se/index.php?tbl_menuID=84
Www.traneving.se

/Helena o Thomas

Ja, det är den stugan jag avser. Jag har läst det ni skrivitr på er hemsida om Roslagsleden, men den framkom inte huruvida stugan är utrustad med kamin. Det går ju att sova där i vilket fall som helst, men jag tycker det är kul att veta i förväg.
 
framkom inte huruvida stugan är utrustad med kamin.

Nu är det ett tag sedan vi gick just den biten av leden. Men vi kommer ihåg att några som spenderat nyårsafton i stugan hade skrivit i gästboken.
Det måste varit en kamin. Annars kan man väl inte sova där över nyår??!!

Tyvärr sviker minnet om just en kamin..........
Men när jag tittar på vår egen bild av stugan så ser jag inget skorstensrör.

Nej, tyvärr. Vi kan nog inte hjälpa dig!

Hoppas någon anna kan svara!

/Helena och Thomas
www.traneving.se
 
Nu är det ett tag sedan vi gick just den biten av leden. Men vi kommer ihåg att några som spenderat nyårsafton i stugan hade skrivit i gästboken.
Det måste varit en kamin. Annars kan man väl inte sova där över nyår??!!

Tyvärr sviker minnet om just en kamin..........
Men när jag tittar på vår egen bild av stugan så ser jag inget skorstensrör.

Nej, tyvärr. Vi kan nog inte hjälpa dig!

Hoppas någon anna kan svara!

/Helena och Thomas
www.traneving.se

Tack ändå!
 
Grevinnans rå - kamin

Hej! lustigt att jag såg denna tråd. Var och gick just den etappen för ett par helger sen. Jag är inte expert på skillnaden på olika eldstäder/eldningsdon men det fanns definitivt eldningsmöjlighet i den stugan, i vänster bortre hörn mer exakt fanns det en kamin eller vad det skulle kallas när man steg in i stugan. däremot har jag inget minne att det fanns ved i stugan men det kan ha funnits bakom stugan eller så men där var jag inte och kolla.
 
Hej! lustigt att jag såg denna tråd. Var och gick just den etappen för ett par helger sen. Jag är inte expert på skillnaden på olika eldstäder/eldningsdon men det fanns definitivt eldningsmöjlighet i den stugan, i vänster bortre hörn mer exakt fanns det en kamin eller vad det skulle kallas när man steg in i stugan. däremot har jag inget minne att det fanns ved i stugan men det kan ha funnits bakom stugan eller så men där var jag inte och kolla.

Det var goda nyheter! Tack så mycket.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.