Dyra skid-/telemark-/snowboardkläder?

Måste köpa nytt 'skidställ', men eftersom jag åker skidor, telemark och bräda ska det ju gärna funka bra för allt. Detta tror jag i och för sig inte är något större problem, men synpunkter mottages gärna på universella kläder.

Min egenliga fråga är dock om jag ska upp i den absoluta toppklassen av skidkläder, vilka märken ska jag titta på? Har tänkt Arcteryx och Marmot. Missar jag något uppenbart? Som kanske framgår av detta är priset av sekundär betydelse, kvalitet och funktion är allt.
 
Prova, prova och åter prova. Att stirra sig blind på pris och märke kanske inte är att rekommendera. Att Arcteryx i de flesta tester i Sverige klarar sig väldigt bra har nog inte undgått någon, om de är värda sitt pris är en annan sak då de i sitt hemland Kanada kan fås till ett betydligt billigare pris. Men om man nu ska föreslå något som funkar bra för mig för de aktiviteter som du nämner så har jag två jackor. En Tierra i Ventile, kommer inte ihåg vad den heter, men den har bra ventilering och lössnölås. Är troligen en av få jackor från Tierra som har haft lössnölås isydd. Är den jacka som jag använder till det mesta året runt.Har även en North Face Ama Damla i Paclite som jag har när det är dåligt väder. Har ett par bibs från Columbia i deras andningsmaterial Tianium som har fungerat utmärkt. Att jag köpte det jag har var av den enkla anledningen att det var det som jag tyckte satt skönast på mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Schneeberger Mervärde dyra termobyxor? Kläder 76
Lars_P Dyra tröjor i ribbstickad polyester Kläder 23
prylManne Skalbyxor..Billiga eller dyra? Kläder 14
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
chi Skridsko- skid-jacka Kläder 19
ricke Skid/fjälljacka Kläder 4
scruler Skid "semster"?? Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.