Dykning Teneriffa

Jag råkade (med sikte på vindsurfing) befinna mig på Teneriffa i Los Christianos (sydvästra hörnan?) i somras. Där såg man dykare och dykcenter på ett par ställen. Det kryllade väl inte om dom, men det går definitivt hitta rimligt lätt (nära hamnen finns minst ett). Jag har en bekant som bor där nere, han tog certet där och har dykt på flera ställe och varit nöjd. Jag dök en gång, det var helt ok (men inte fantastiskt) - minns inte stället...
Detta var kanske ett svar?!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
dykcenter

Hej,
jag har dykt lite på Teneriffa. I Playa les Americans eller nåt ditåt. Dykcentret heter aqua-marina och jag såg en länk dit här i diskussionen. Mycket trevligt folk en svensk t.o.m. som heter Anders, samt ok priser.
Dykningen är bra i trakterna - Teneriffa är ju en vulkanisk ö, och botten är spännande och det finns grottor. Jag kan starkt rekommendera den.
Ha det fint!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips