Den ultimata lådan;)

kan ingen tala om för Robinson-Björn att han inte är på vattnet?

Siven, blir det nästa projekt för dig, vinna SKM i den här?
 
Och Stimas hemsida verkar vara avstängd, och kajaken borttagen ur de kataloger som tidigare haft den.

Kanske inte var en så lysande kajak ändå:)
 
På land

Flyter den överhuvudtaget eller måste man vara lika stark som Magnus Samuelsson för att flytta den till vattnet ?

Per
 
Hjäääällllpppp
Vilken hemsk sak.

Och med motor är det inte längre kajak, utan då blir det båt. Men i båda lägena är det fartyg.
Så det vore nog mer korrekt att kalla hemskheten fartyg än båt eller kajak.

"Utr med minsta typen av stödpontoner 2*30 liter"
Minsta i deras sortiment eller minsta relativt vad?

"dubbel styrning"
Skädda och roder, eller paddelteknik och roder, eller vridbar motor och roder?

För fiske, sjöfågeljakt och hasselbladsfotografer kan den säkert vara bra, men knppast för den som paddlar hbb. Men det är mina funderingar utifrån annonsens information.
 
En annan sak. Låda?

Jag har hört tävlingspaddlare kalla kajaker för "Låda", men senaste veckorna har jag även sett havskajaker benämnas låda här på forumet. Är det ett nytt uttryck i långfärdssammanhang eller bara något jag missat?

Jag uppfattar "Låda" mer som en benämning från personer som inte känner något för kajaken eller paddlningen som upplevelse, utan bara som det tävlingsredskap som råkar användas i den sport de valt.
 
Lådor

Låda används för åtminstone segelkanoter, havskajaker, forskajaker och slätvattenkajaker för bantävlingar sedan ganska många år tillbaka åtminstone 25.

Thure
 
Tävlingskajaker känner jag till sedan gammalt, men att havskajaker benämns låda såg jag som sagt först för några veckor sedan.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.