Chamonix

Hej jag ska till Chamonx i sommar och undrar hur det ser ut där sommartid. Jag ska åka själv och hoppas på att det vinlar av folk som vandrar och klättrar. Tänkte även höra om det är någon här på utsidan som ska dit i sommar som man skulle kunna hänga på. Är utrustning dyrt i Frankrike? och fins det gott om campingar? Fins det något bättre forum för att hitta reskamrater? Jag är tacksam för alla svar MVH Albin
 
kommer just från chamonix.

bor i norge å skattereglerna ær kanskje anorlund mot sverige. jag kunde handla tax free. då ær priserna under de svenska(som ofta ær så hær mot norska: kostar något 1000 kr i norge så kostar det 1000 kr i sverige. man sparar altså valutaskillnaden i sverige.)

annars hitter du det mesta du behøver i gågatan i butiker som snell, cocouz(tror jag det stavades), patagonia och millet. har du møjlighet(vi fløg till och från geneve) så på vægen mellan dessa stællen ligger det en sportbutik(kommer inte ihåg namnet men det ær en stor kjedja i frankrike) och dær ær priserna ca 10 - 20% lægre æn i chamonix. byn som det låg i børjade på "s".

vil du ha tips på ett bra hotell i bra pris klass: hotel lÀrve. 78 euro før 3 personer med frokost. hotellet ær 2 stjærningt, ok frokost(før att vara fransk) helt, rent och veldigt trevlig personal. och centralt.
just nu (eller før 10 dagar sedan) var det før mycket! snø før att kunna gjør mont blanc. vi drog till grand paradiso som ligger efter mont blanc tunneln och vidare in mot aosta i italien. kanon fint område. en natt på hytta kostar ca 20 - 40 euro med middag och frokost. rekommenderar att du bokar på førhand.

ha en god tur
robert
 
kommer just från chamonix.

bor i norge å skattereglerna ær kanskje anorlund mot sverige. jag kunde handla tax free. då ær priserna under de svenska(som ofta ær så hær mot norska: kostar något 1000 kr i norge så kostar det 1000 kr i sverige. man sparar altså valutaskillnaden i sverige.)
Tror att man som EU-medborgare måste betala skatt i säljarlandet. Så funkar det i alla fall när man beställer prylar från onlinebutiker i Tyskland eller England.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.