Bushcraft i Skåne

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns fler entusiaster än jag i Skåne.

Det bör finnas, men jag tänkte att man kanske skulle kunna gå ihop och planera lite outings tillsammans. Dra ut några vändor i skogen och dela kunskap och erfarenheter, samt såklart pyssla o pula med diverse Bushcraft grejer.

Kanske till o med i framtiden blir det en förening av det :)

Ha de fint!
/Thor
 
Hejsan
Jag vet inte var i Skåne du bor (norra/södra?) Men själv är jag från Småland (Växjö) och undrar lite samma sak som du. Har ganska nyligen börjat intressera mej för Bushcraft och ska gå Johan Forsmarks kurs till våren. Skulle dock vara kul med likasinnade i närheten.
 
När jag var aktiv ledare hade vi överlevnad (praktisk bushcraft) på programmet, markägarna var till nära 100% mycket hjälpsamma. Goda relationer underlättar mycket och dessutom kan man få fina tips.
go tur
 
Hejsan
Jag vet inte var i Skåne du bor (norra/södra?) Men själv är jag från Småland (Växjö) och undrar lite samma sak som du. Har ganska nyligen börjat intressera mej för Bushcraft och ska gå Johan Forsmarks kurs till våren. Skulle dock vara kul med likasinnade i närheten.

Jag finns i Malmö!

Kul att du ska gå kursen hos Johan! Den är riktigt rolig o Johan är kanon! Hälsa!

//Thor
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.